خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جزئیات پروازهای برگشت حج اعلام شد

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) به نقل از ایسنا، حسن قاسمی با اعلام این‌که از روز جمعه ۲۵ مردادماه تا یکشنبه ۱۷ شهریورماه عملیات برگشت حجاج با ۳۶۴ پرواز انجام می‌شود، افزود: در نخستین روز از برنامه بازگشت حجاج ایرانی به کشور، ۱۲ پرواز از فردگاه مدینه، زائران ایرانی را به استان‌های مازندران، زنجان و یزد انتقال می‌دهند. یک پرواز ویژه نیز برای انتقال بیماران و زائرانی با شرایط اضطراری، اختصاص داده شده که غروب جمعه ۲۵ مردادماه، جده را ترک خواهد کرد.

وی اضافه کرد: از ۳۶۴ پروازی که برای برگشت اختصاص داده شده است ۱۵۹ پرواز از جده و ۲۰۵ پرواز از مدینه زائران را به ایران انتقال خواهند داد.

قاسمی گفت: پروازهای برگشت به ۱۹ استان انجام می‌شود که اولین مقصد شهر ساری در مازندران خواهد بود. آخرین پرواز نیز ۱۷ شهریورماه مصادف با هشتم محرم از جده به فرودگاه بین‌المللی تهران، انجام می‌شود.

امسال ۸۸ هزار ایرانی در حج حضور داشتند که جابه‌جایی آن‌ها با توجه به محدودیت‌های اعمال شده از سوی عربستان، تنها با استفاده از ظرفیت یک شرکت هواپیمایی ایرانی انجام شد. پیش از ایران پروازهای زائران ایرانی در حج مطابق توافق دو کشور، مشترک توسط ایرلاین‌های ایرانی و سعودی انجام می‌شد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.