خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

عربستان با افزایش شمار هواپیما‌های ایرانی برای انتقال حجاج موافقت نکرد

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)، علی رضا رشیدیان گفت: برای کاهش مدت زمان بازگشت و تسریع در عملیات انتقال زائران به کشورمان، درخواست افزوده شدن سه هواپیمای پهن پیکر اجاره‌ای هما به چرخه عملیات انتقال را داشتیم، اما طرف سعودی با این امر موافقت نکرد.

وی افزود: هم اکنون در حال بررسی راهکار‌های جدید و دیگری در این حوزه هستیم که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین از آغاز عملیات بازگشت حجاج کشورمان از امروز خبر داد و گفت: در نخستین روز از این عملیات ۲ هزار و ۹۰۰ زائر با ۱۶ پرواز از فرودگاه مدینه منوره به مقصد کشورمان منتقل می‌شوند.

وی افزود: پرواز‌های امروز به مقصد شهر‌های ساری، یزد و زنجان انجام می‌شود.وی اظهار کرد: در روز‌های آتی بخشی از پرواز‌ها برای انتقال زائران مدینه قبل از فرودگاه جده به کشورمان انجام می‌شود.

رشیدیان تصریح کرد: علاوه بر این برنامه ریزی کردیم تا در نخستین روز آغاز عملیات انتقال حجاج کشورمان، با برقراری یک پرواز فوق العاده نسبت به انتقال سریعتر حجاج دارای شرایط خاص، بیماران، افراد دارای وابستگی‌های دارویی و یا مشکلات جسمی اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی اولیه پرواز‌های بازگشت حجاج تا ۱۷ شهریور ماه ادامه می‌یابد.

وی افزود: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی عملیات انتقال زائران کشورمان را به عربستان در نهایت ایمنی و دقت و با کمترین تاخیر در پرواز‌ها انجام است و امید است عملیات بازگشت حجاج را نیز در نهایت سلامت و امنیت و آرامش به انجام رساند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.