خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

معرفی مرکز دین پژوهی دانشگاه رور در شهر بوخوم آلمان

مرکز دین‌پژوهی بوخوم آلمان یکی از بزرگترین مراکز مطالعات علمی دین در اروپا محسوب می‌شود و در سطح جهانی به عنوان بالاترین درجه تحقیقات شناخته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاه رور(Ruhr) در شهر بوخوم آلمان با ۲۰ دانشکده و بیش از ۴۳۰۰۰ دانشجو از ۱۰۳ کشور، رشته‌های مختلفی (علوم طبیعی، مهندسی، پزشکی و علوم انسانی و اجتماعی) را در یک مجموعه گردهم آورده است. در این دانشگاه بخشی به نام مرکز دین پژوهی Center for Religious Studies (CERES) فعالیت دارد.
بر اساس اطلاعات درج شده در سایت رتبه‌بندی دانشگاه‌های دنیا CWUR (۲۰۱۸-۲۰۱۹)، دانشگاه بوخوم با رتبه جهانی ۲۹۱ و رتبه ملی ۲۴ ، نمره ۷۶.۶ را در بین ۱۰۰۰ دانشگاه کسب کرده است.
مرکز دین‌پژوهی بوخوم آلمان یکی از بزرگترین مراکز مطالعات علمی دین در اروپا محسوب می‌شود و در سطح جهانی به عنوان بالاترین درجه تحقیقات شناخته شده است.
حوزه اصلی پژوهش و آموزش در این مرکز بر روی سنت‌ها و عقاید دینی آسیایی و اروپایی قرار دارد که شامل همه ادیان عمده در دنیا می‌شود. مانند هندی (هندوئیسم)، بودایی، مسیحی و اسلام و نیز آیین‌های چندخدایی بین‌النهرین (polytheistic religions of Mesopotamia)  آیین‌های مدیترانه‌ای، دین زرتشتی و جینیسم.
به علاوه، در مرکز مطالعات دینی بوخوم پژوهشگران بر روی مطالب روش‌شناختی و نظام‌مند دین تکیه دارند و نیز بر روی تنوع و برخورد دین‌ها در گذشته و حال تحقیق می‌کنند. حوزه‌های تحقیقاتی دیگر این مرکز در ارتباط با دین و مهاجرت، دین و رسانه و نیز دین و هنر است.
در بخش آموزش، این مرکز در سطح کارشناسی ارشد از سراسر دنیا دانشجو می‌پذیرد و برای دانشجویان ممتاز نیز در سطح بین‌المللی برنامه Ph.D ارائه می‌دهد.
این مرکز از طریق برنامه اراسموس(ERASMUS) در شبکه بین‌المللی دانشگاه‌های اروپایی قرار دارد و نیز با دانشگاه‌های سایر نقاط دنیا از طریق برنامه همکاری (چین، کره جنوبی، آمریکا و غیره) در ارتباط است.
در مرکز دین‌پژوهی دانشگاه بوخوم، مطالعات بین‌رشته‌ای به عنوان کلید توسعه در پژوهش است. از این رو، گروه تحقیقاتی دین و رسانه در این مرکز از محققان سراسر دنیا از رشته‌های مختلف مانند دین پژوهی، رسانه و ارتباطات، فلسفه، زبان شناسی، تاریخ هنر، انسان‌شناسی، جامعه‌شناسی جهت ارائه تجربیات و گفت‌وگو در ارتباط با نظریه‌ها و روش‌شناسی‌های جدید استفاده می‌کند. این محققان با سازماندهی کارگاه‌های آموزشی و همایش‌های بین‌المللی، چاپ آثار و ایجاد شبکه بین‌المللی با هم در ارتباط هستند.
رئیس این مرکز پروفسور فولکهارد کرش (Volkhard Krech) پژوهشگر در زمینه مطالعات دینی است که در زمینه نظریه تحول دین، جهانی‌سازی و پلورالیسم دینی، دین و خشونت، دین و هنر، تاریخ مطالعات دینی پژوهش می‌کند.
علاقه مندان برای آشنایی بیشتر با این مرکز اینجا کلیک کنند!

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.