خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دانشکده ادیان در البرز راه اندازی می شود

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ولایی برحق روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تاسیس این مرکز دانشگاهی در پی یک تفاهم نامه با دانشکده باقرالعلوم انجام خواهد شد.

وی با اشاره وجود برخی فرق ضاله در البرز، اظهار داشت: راه اندازی  دانشکده ادیان با هدف مقابله با فرق ضاله انجام می شود که با تاسیس این مرکز بستر لازم مقابله نرم افزاری با این فرق  فراهم خواهد شد.

به گفته ولایی برحق مقابله با فرق ضاله از طریق تحصیلات دانشگاهی یک کار بنیادی است که  در دراز مدت جواب می دهد.

برنامه کوتاه مدت برای مقابله با فرق ضاله نیز برگزاری کارگاه های آموزشی و همایش ها می باشد که این مقام مسئول یادآور شد که به صورت خاص اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فردیس را ملزم کرده اند تا کارگروه فرق ضاله را به صورت قوی تری برگزار کند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی فرق ضاله تمرکز بر مهدکودک ها می باشد، افزود: در کارگروه فرهنگی باید تصمیم گیری شود و برخی ارگان های مربوطه درگیر این موضوع شوند.

ولایی برحق اظهار داشت: ضمن اینکه نگاه سلبی باید از طریق مجموعه قوانینی که تصویب می شود، سازمان های مربوطه انجام دهند تا فقط در فضای ایجابی یعنی مقابله با بعضی تفکرها یا توسعه مجموعه ای که هم راستای فرهنگ ایرانی اسلامی باشد، کارکنیم.

۳۰ مربی حسینیه کودک آموزش می بینند

یکی از برنامه های تبلیغات اسلامی تربیت و پرورش مربیان کودک است تا بتوانند ارتباط و زندگی سالم و اسلامی را به کودکان آموزش دهند.

با برگزاری این دوره های آموزشی مربیان یاد می گیرند تا آیین حسینیه چرخانی را بین کودکان ترویج دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه بیش از یکصد حسینیه و هیات مذهبی بخش کودک دارند، گفت: تاکنون برای ۳۰ مربی حسینیه کودک در کرج دوره های آموزشی برگزار شده است.

در این دوره های آموزشی مربیان نحوه سخنرانی به زبان کودکانه و منبر کودکانه را نیز آموزش می بینند.

ظرفیت توسعه ۱۰ مدرسه صدرا در البرز

در استان البرز یک دبیرستان دخترانه صدرا زیر نظر تبلیغات اسلامی فعالیت می کند که سالانه ظرفیت پذیرش حدود ۲۰۰ دانش آموز را دارد.

در این مدارس که علوم و معارف اسلامی آموزش داده می شود، با استقبال خوب دانش آموزان و خانواده هایشان همراه است ولی زیرساخت های موجود برای توسعه این مدارس در استان وجود ندارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز بیان داشت: در صورتیکه آموزش و پرورش استان بتواند مکان های مناسب برای ایجاد این مدارس را در اختیار بگذارد می توانیم مدارس صدرای دخترانه و پسرانه را تا ۱۰ مدرسه افزایش دهیم.

در استان البرز ۳۰ مرکز آموزش مداحی نیز فعالیت می کنند که از این مراکز یک هزار و ۷۰۰ مداح موفق به کسب شناسنامه مداحی و مورد تائید این سازمان هستند.

ولایی برحق با بیان اینکه شاید ۲ برابر این تعداد مداح در استان وجود داشته باشند ولی مجوزهای لازم را ندارند، گفت: این جمعیت حجم وسیعی از نیروی تبلیغی ما هستند.

وی با اشاره به نزدیک شدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان افزود: همایش پرچمداران هیئات مذهبی با حضور آیت الله میرباقری عضو خبرگان رهبری روز هفتم شهریور ماه در حسینیه ثارالله سپاه کرج برگزار خواهد شد.

همچنین طلایه داران تبلیغ نیز یکی دیگر از برنامه هایی است که روز ششم شهریور ماه در تالار نژاد فلاح کرج برگزار می شود که در این همایش ها دوره های همگرایی مداحان را خواهیم داشت.

با توجه به نقش خانواده و اهمیت تلاش هیئات مذهبی در این زمینه، با مشارکت و هم اندیشی جامعه بزرگ فعالان هیئات، شعار مشترک هیئات مذهبی در سال جاری «بنفسی انت و اهلی و مالی» انتخاب شده است.

موفقیت پایگاه های دارای روحانی مستقر

یکی از برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی از سال گذشته ایجاد پایگاه های فرهنگی اجتماعی در مناطق آسیب پذیر بوده است که در استان البرز با محوریت شهرستان کرج ۱۰ پایگاه راه اندازی شد.

در این مناطق پایگاه فرهنگی اجتماعی برای خدمات رسانی به مردم این مناطق با مدیریت روحانیون مستقر فعال شد.

به گفته ولایی برحق در برآوردهایی که از عملکرد این پایگاه ها به دست آمده پایگاه هایی که با محوریت روحانی مستقر بوده اند و دارای ظرفیت نامناسب اجتماعی هستند از بقیه پایگاه ها موفق تر بوده اند زیرا اعتماد مردم به روحانیون باعث شده زیرساخت های تغییر در آن منطقه فراهم شود.

همچنین یکی دیگر از طرح های در دست اقدام طرح «محلات مسجد محور» است که به زودی اجرا می شود.

در این طرح ۲۵ مسجد منتخب استان تعیین شده اند تا به عنوان طرحی مشترک یک طرح پک محله ای با همکاری مدارس، خانواده ها، نهادهای اجتماعی و مسجد با هماهنگی امام جماعت مسجد طراز طراحی می شود.

۱۳۷ روحانی مستقر در البرز فعال هستند

در استان البرز ۱۳۷ روحانی مستقر فعال هستند که بیشتر در مناطق روستایی ساکن هستند که حجم قابل توجهی از تبلیغ استان را برعهده گرفته اند و در مناطقی ساکن هستند که حتی از امکانات اولیه زندگی به دور هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه نظر سازمان بر توسعه این روحانیون است، بیان داشت: با تفاهمی که با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان داشتیم که اعزام های روحانیون زیرمجموعه اوقاف در خدمت سازمان تبلیغات نیز قرار گیرد.

وی گفت: اگر زیرساخت های لازم تامین شود تعداد روحانیون مستقر در استان را توسعه می دهیم.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.