خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دیدار هیاتی از شیعیان سنگال با سرپرست حجاج ایرانی در مکه

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)، پایگاه اطلاع رسانی حج نوشت: در این دیدار که چند تن از مسئولان بعثه مقام معظم رهبری نیزحضور داشتند سرپرست حجاج ضمن ابراز خرسندی از دیدار با جمعی از شیعیان و دوستداران اهل بیت در سنگال، اظهار داشت: حج  و حضور مسلمانان از سراسر جهان در سرزمین وحی ظرفیت ممتاز و فوق العاده ای است که در هیچیک از ادیان نمونه آن وجود ندارد.
نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت همچنین عبادت و پرستش خداوند و بندگی در مقابل ذات اقدس الهی را ازاهداف خلقت انسان ذکر کرد و گفت: مسیری را که حضرت ابراهیم و پیامبر رحمت ترسیم کرده اند شیفتگان و علاقمندان ازسراسر جهان را تا به امروز برای زیارت خانه خدا و انجام مناسک حج به این سرزمین می کشاند.
وی با بیان اینکه حکمت این اجتماع شکوهمند را نمی توان صرفا انجام اعمال و مناسک حج دانست، افزود: در آیات شریفه منافع دنیوی و اخروی حج ذکر شده است که عبادت و بندگی از منافع اخروی آن می باشد و آنچه که به جهان اسلام رونق و انرژی می بخشد جزء منافع دنیوی است.
حجت الا سلام والمسلمین نواب با اشاره به مشکلاتی و درگیری هایی که بین مسلمانان وجود دارد، تصریح کرد: ازظرفیت حج میتوان برای یافتن راهکارهایی که به  آرامش و دوستی در جهان اسلام بیانجامد، بهره برد.
در این دیدار شیخ خضرمی وان نیز اظهار داشت: ما هم معتقدیم که مسلمانان در حج گردهم می آیند تا ازمنافع آن بهره مند شوند.
نائب رئیس مجلس علمای اهل بیت سنگال با اشاره به اینکه حج می تواند محبت و دوستی میان مسلمانان را تقویت کند، افزود: نشر مکتب اهل بیت از ثمرات جمهوری اسلامی ایران است و این نظام با مواضع ثابت و حکیمانه رهبری درحال پیشرفت است.
در ادامه این دیدارچند تن ازاعضای مجلس علمای اهل بیت سنگال درباره فعالیت های مراکز تحت مدیریت خود در شهرهای مختلف این کشور گزارش دادند و از خدمات فراوانی که جمهوری اسلامی ایران به مسلمانان ارائه می دهد، تقدیر کردند.
نماینده ولی فقیه نیز درپایان این دیدار آثار مثبت  این رفت و آمدها و گفت و شنودها را در مسیر خدمت به دین و اهل بیت یادآور شد و افزود: بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج وزیارت آمادگی دارند تجربیات خود در حوزه حج را با هدف هم افزایی در این حوزه به سنگال انتقال دهند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.