خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اربعین حسینی یک فرصت بزرگ فرهنگی برای معرفی اسلام ناب به جهانیان است

کلانتری گفت: ایفای نقش موثر در برگزاری همایش عظیم اربعین حسینی که بازتاب جهانی دارد، تاثیرگذار بر معادلات منطقه ای و گام بلند و ارزشمندی در معرفی فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) به جهانیان است.

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) از خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» امروز (۴ شهریور) در نشست ستاد اربعین حسینی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ایفای نقش موثر در برگزاری این همایش عظیم که بازتاب جهانی دارد، تاثیرگذار بر معادلات منطقه ای و گام بلند و ارزشمندی در معرفی فرهنگ اسلام ناب محمدی (صل الله علیه وآله وسلم) به جهانیان است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همه ادیان الهی برای این حرکت خروشان امت اسلامی احترام قائل هستند، اظهار داشت: استان از همه ظرفیت ها برای ارائه خدمات به زائرین استفاده می کنند.

 

وی بر افزایش کمی و کیفی خدمات رسانی به زائرین اربعین که از استان عازم هستند و یا مسیر تردد آنها استان کهگیلویه و بویراحمد است، تاکید کرد.

 

کلانتری یاداور شد: به طور قطع حضور مستمر مدیران منجر به تسریع در تصمیم گیری ها و خروجی بهتر برای برگزاری این همایش فرهنگی، سیاسی و مذهبی خواهد شد.

 

وی فرمانداران شهرستان‌های استان را مورد خطاب قرار داد و گفت: قرار گرفتن کهگیلویه و بویراحمد در مسیر تردد زائران حسینی برای ارائه خدمت به زوار اهل بیت توفیق الهی است که نصیب استان شده و باید قدر این فرصت را دانست و در ارائه خدمت کوشا بود. 

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کمک های مردمی برای برگزاری این همایش، تاکید کرد: برای رفاه حال زائران باید این کمک ها و نذورات ساماندهی شوند و همه ایستگاه های صلواتی و مواکب دارای شناسنامه و قانونی معتبر باشند. 

 

وی بر فعال بودن کمیته های ستاد تاکید کرد و گفت: معاونت عمرانی به صورت مستمر خروجی نشست های فرمانداران را به ما ارائه دهند. 

 

کلانتری بر هماهنگی دستگاه های اجرایی استان با ستاد مرکزی تاکید کرد و گفت: براساس داشته های هر نهاد اعلام آمادگی کنید.  

 

رئیس ستاد اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بازدید میدانی از محل استقرار موکب استان در مرز شلمچه در دستور کار باشد.  

 

وی با اشاره به دیدار اخیر دولتمردان با مقام معظم رهبری به مناسبت هفته دولت، عنوان کرد: در این دیدار رهبری بر دو موضوع مهم رونق تولید و مسائل فرهنگی تأکید داشتند که اربعین حسینی یک فرصت مهم فرهنگی بوده و باید از آن به خوبی استفاده شود.   

 

کلانتری با بیان اینکه استان علاوه بر خدمت‌رسانی به زوار استان پذیرای زائران مسلمان کشورهای همسایه است، گفت: باید از این فرصت برای خدمات‌رسانی هر چه بیشتر به زوار امام حسین(علیه السلام) استفاده کنیم. 

پایان پیام/۸۲

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.