خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

فرمانده مرزبانی ناجا : امنیت برای تردد زائران برقرار است

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)، سردار “قاسم رضایی” در حاشیه بازدید از مرز رسمی خسروی و زیرساخت های اربعین در این مرز، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار کرد: یک بار دیگر امام حسین (ع) همه را برای حضور در اربعین خود فراخوان کرده و امروز ما به مرز خسروی که رنگین از خون مقدس شهدا است، آمده ایم.

فرمانده مرزبانی ناجا با خداقوت به همه خدمت کنندگان در مرزها از جمله مرزبانان هنگ مرزی، انتظامی، ارتش، سپاه و همه دستگاه هایی که در حراست از مرزها دفاع می کنند، گفت: با توافق دولت جمهوری اسلامی ایران و عراق بناست که امسال مرز خسروی برای تردد زائران فعال شود.

سردار رضایی ادامه داد: تلاش بر این است مرز بازگشایی شود و از سمت جمهوری اسلامی ایران این آمادگی وجود دارد و هم اکنون جاده های ارتباطی، پارکینگ ها، پست های انتظامی و بازرسی برای تردد زائران آماده و مناسب است و در حوزه مرز که مسئولیت با مرزبانی است صاحب تجربه هستیم، طبق سال های قبل آماده خدمت رسانی هستیم و هیچ گونه مشکلی نداریم و هرآنچه را که نیاز است در حوزه قرنطینه و مرز آماده شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: امسال یک اتفاق مبارک دیگر افتاده و برای سفر اربعین به عتبات عالیات لغو روادید شده ولی داشتن گذرنامه معتبر برای زائران اربعین قطعی است و افرادی که قصد حضور در کنگره عظیم اربعین را دارند باید حتما با گذرنامه معتبر تردد کنند و از عزیمت افراد بدون گذرنامه در مرزها جلوگیری می شود.

وی به همه زائران اربعین توصیه کرد از همراه داشتن اشیاء ممنوعه خودداری کنند و یقین بدانند که حتی میزان جزیی از اقلام ممنوع و همراه داشتن آن در کشور عراق جرم تلقی می شود و بیش از ۲ تا ۳ سال حبس و جریمه دارد.

سردار رضایی گفت: زائرانی که از توان جسمانی خوبی برخوردار هستند در این همایش شرکت کنند ، زمان را برای این سفر معنوی مدیریت کنند و سفر خود را در روزهای منتهی به اربعین برنامه ریزی نکنند.

وی اضافه کرد: در نشست وزرای ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق و همچنین در سفر فرمانده انتظامی کشورمان به بغداد و پیگیری هایی که کردند از اول محرم تا آخر صفر روادید برای سفر به عتبات عالیات لغو شده و عراق نیز امسال خوب به صحنه آمده است و ان شاءالله راهپیمایی بزرگ اربعین باشکوه بهتری نسبت به سال های قبل برگزار می شود و پیش بینی ها نشان دهنده افزایش جمعیت شرکت کنندگان است.

فرمانده مرزبانی ناجا در پایان خاطرنشان کرد: هماهنگی های لازم انجام شده و دستگاه های دو طرف جمهوری اسلامی ایران و عراق در تلاشند و امید است مرز خسروی که سابقه دیرینه ای دارد به عنوان قدمگاه زائران بازگشایی شود.

پایان خبر/

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.