خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بازی جدید واشنگتن/ ممنوعیت ورود مسلمانان کانادایی به آمریکا

شبکه خبری کانادا از ممنوعیت ورود مسلمانان این کشور به آمریکا خبر داد.

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) از خبرگزاری شبستان به نقل از جفرا نیوز، شبکه خبری تلویزیون کانادا در گزارش امروز اعلام کرد: تعدادی از مسلمانان کانادا در طول دو هفته اخیر از ورود به مرز آمریکا منع شدند که «عمر علی» گویانی تبار، امام جماعت مسجد تورنتو و «نجم الدین والی» معاون رئیس اقلیت ترکمن های عراق که هر دو نفر آنها تابعیت کانادایی دارند، از افرادی بودند که از ورود آنها به آمریکا جلوگیری شده است.

این شبکه خبری گزارش داد که این مسلمانان از گذرگاههای مرزی مختلف کانادا درصدد ورود به خاک آمریکا بودند، اما مقامات مرزی بدون ارایه هیچ توضیحی به این افراد و خانواده هایشان که گذرنامه کانادایی داشتند، مانع ورودشان به این کشور شدند.

این شبکه اعلام کرد: گویان و عراق در فهرست شش کشور مسلمان (ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن) که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا دستور اجرایی ممنوعیت ورود اتباع این کشور را صادر کرده است، قرار ندارد.

شبکه خبری تلویزیون کانادا گزارش داد که از دو نفر از مسلمانان خواسته شد تا گذرنامه کنسولگری آمریکا در تورنتو را قبل از بازگشت به مرز درخواست کنند، اما این اقدام  برای افرادی  که گذرنامه سفر کانادا دارند، غیر عادی به شمار می آید

این شبکه به نقل از سازمان گمرک و حمایت از مرز آمریکا در پاسخ به این پرسش که رویکرد جدیدی در هفته های اخیر درباره مسلمانان کانادایی اتخاذ شده است، گزارش داد:  این سازمان هیچ تغییر جدیدی را در سیاست های خود اعمال نکرده است. اگرچه نمی توان درباره موارد مشخص به دلیل قوانین حریم خصوصی سخن گفت، اما متقاضیان باید اثبات کنند که واجد شرایط ورود به ایالات متحده آمریکا هستند.

پایان پیام/۴۴

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.