خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برگزاری محافل ذکر فضائل امام حسین(ع) برای ایجاد وحدت میان مسلمانان

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)، علامه شفیق الرحمن آزاد، رئیس کمیته صلح و هماهنگی بین مذاهب دولت پاکستان با محمدرضا کاکا، سرپرست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد دیدار و در خصوص تعامل و همکاری‌های دوجانبه تقریبی و ایجاد وحدت بین مسلمانان و همبستگی با دیگر مذاهب در ایام ماه محرم و صفر گفت‌وگو کردند.

کاکا با اشاره به اشترکات فراوان تاریخی، فرهنگی و دینی میان دو کشور مسلمان ایران و پاکستان گفت: با توجه به قرابت‌های فراوان فرهنگی و مذهبی که میان دو ملت ایران و پاکستان وجود دارد، بایستی روابط فرهنگی و مذهبی در عرصه‌های مختلف توسعه بیشتری یابد.

سرپرست رایزنی فرهنگی ایران تأکید کرد: امروز بیش از گذشته مسلمانان به عامل وحدت بخش نیاز دارند و باید اختلاف‌های فرعی را کنار بگذارند تا مشکلات جهان اسلام حل شوند و برای رویارویی با نفوذ دشمنان در جهان اسلام با یکدیگر متحد شوند. وحدت و تقریب بین مسلمانان باعث پیشرفت و بالندگی مسلمانان جهان در همه عرصه‌ها خواهد شد.

کاکا افزود: محبت به اهل بیت و امام حسین علیه السلام ‏نقطه اتصال و رابطه قلبی بین مسلمانان در جهان اسلام می‌باشد. در این دیدار مقرر شد که به مناسبت استقبال از ماه محرم الحرام ماه عزاداری امام حسین علیه السلام محافلی تحت عنوان ذکر فضائل امام حسین علیه السلام به منظور ایجاد وحدت میان مسلمانان با همکاری علامه شفیق الرحمن در همه شهرها به ویژه جنوب پنجاب برگزار شود.

وی اظهار کرد: اسلام دین صلح و امن است. دشمنان اسلام از ضعف و اختلاف بین مسلمانان سو استفاده کرده و به آنها دامن می‌زنند. وظیفه داریم تا تلاش کنیم بیش از پیش نزدیک ترشویم و ارتباطات مستمری با یکدیگر داشته باشیم تا از ایجاد سو تفاهم و دوری در امان بمانیم و تمام توطئه‌های دشمنان اسلام و مسلمین را خنثی کنیم.

علامه شفیق الرحمن هم در این دیدار، گفت: امروزه ما بیش از گذشته نیازمند آن هستیم که پیام و اندیشه‌های وحدت آفرین امام خمینی (ره) را که همانا وحدت در جامعه مسلمانان است، نشر دهیم و همچنین تأکید حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مسئله تقریب میان مذاهب اسلامی باعث خرسندی ماست.

وی ضمن ابراز همدلی و همبستگی جامعه مسلمانان دیوبندی و دیگر مسالک پاکستان با کشور و ملت ایران گفت: رابطه ایران و پاکستان مثل رابطه روح و جسم است. ‏ما همواره دوستدار اهل بیت علیه السلام و به ویژه امام حسین علیه السلام بوده و درحالی که به ایام سوگواری آن حضرت نزدیک می‌شویم، لازم است که پیام و رسالت آن حضرت را برای مردم تکرار و یادآوری کنیم.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.