خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سازمان طالبه در قزاقستان تاسیس شد

سازمان طالبه در قزاقستان با هدف ارائه کمک های اجتماعی، کنترل بر خطبه های مذهبی و سازمان دهی فعالیت های نیکوکاری تاسیس شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان «طالبه» وابسته به اداره معنوی مسلمانان قزاقستان در این کشور تأسیس شد. این یک سازمان غیرانتفاعی است که با دانشجویان قزاقستانی که در مؤسسات آموزشی مذهبی دانشگاه‌های خارجی مشغول به تحصیل هستند، کار منظمی را انجام می‌دهند.
سریکبای حاجی اراز، مفتی قزاقستان با طلب برگن ژاکی اف، رئیس سازمان «طالبه» دیدار کرد و با فعالیت این سازمان آشنا شد. در این جلسه نایب مفتی «نوروزبای حاجی تاغان اولی» و «بیبیت میرضا گلدی اف» مدیر بخش معارف دینی اداره معنوی مسلمانان قزاقسنان حضور داشتند.
در آینده این سازمان به یک پل بین دانشجویان قزاق که در سازمان‌های مذهبی خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند و اداره معنوی مسلمانان قزاقستان تبدیل خواهد شد. هدف اصلی سازمان «طالبه» ارائه کمک‌های اجتماعی، کنترل بر خطبه‌های مذهبی و سازمان دهی فعالیت‌های نیکوکاری است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.