خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پرچم حرم امام حسین و حضرت عباس(علیهما السلام) رنگ عزا گرفت + عکس

آستان مقدس امام حسین و حضرت عباس(علیهما السلام) در مراسمی پرچم سرخ این دو بارگاه را به مناسبت آغاز ماه محرم الحرام با پرچم سیاه تعویض کردند.

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) از خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری نون، آستان مقدس امام حسین و حضرت عباس(علیهما السلام) در مراسمی به مناسبت آغاز ماه محرم الحرام، پرچم سرخ گنبد حرم امام حسین (ع) را پایین کشیدند و پرچم سیاه و عزا را برفراز گنبد امام حسین(ع) برافراشتند.

همچنین پس از برافراشتن پرچم سیاه بر گنبد امام حسین(ع)، مسئولان آستان مقدس حضرت عباس(ع)، پرچم سرخ حرم حضرت عباس(ع) را با پرچم سیاه تعویض کردند و پرچم حزن و اندوه را بر فراز گنبد حضرت عباس(ع) برافراشتند.

 این مراسم که پس از نماز مغرب و عشاء برگزار شد، با حضور مقامات و مسئولان عراقی و هزاران نفر از مسلمانان در آستان مقدس امام حسین و حضرت عباس(علیهما السلام) و منطقه بین الحرمین برگزار شد.

مراسم تعویض پرچم از شبکه آستان مقدس حسینی در یوتیوب و همه صفحه این آستان در شبکه های اجتماعی پوشش داده شد و از شبکه ماهواره ای کربلا به طور زنده این مراسم پخش شد. همچنین مانیتورهای بزرگی نیز داخل حرم و بین الحرمین برای پخش این مراسم نصب شده بود.

در همین حال، شیخ «عبدالمهدی الکربلایی» نماینده مرجعیت شیعیان عراق و متولی شرعی آستان مقدس امام حسین در این مراسم، از همگان به ویژه قشر جوان خواست تا جانفشانی امام حسین(ع) و یاران باوفایش درس بگیرند و در ابتدا اصلاح و مبارزه با فساد و سپس امر به معروف و نهی از منکر را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

پایان پیام/۴۴

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.