خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ایران کامل کننده معنای جاده ابریشم

تهران-ایرنا- دبیر کمیسیون ملی یونسکو در ایران، جاده ابریشم را جاده تبادل فکر، اندیشه و هنر توصیف کرد و گفت:‌ این جاده بدون حضور جمهوری اسلامی ایران معنا پیدا نمی کند.

حجت الله ایوبی روز سه شنبه در آستانه ششمین کنفرانس ثبت‌های زنجیره ای در مسیر جاده ابریشم در نشست خبری این رویداد که در محل ساختمان ملی یونسکو برگزار شدبه جزئیات برگزاری این کنفرانس در هشتم مهرماه سال جاری اشاره کرد که به تعامل میان ادیان در این جاده می‌پردازد.

وی همچنین با بیان اینکه در کنار این رویداد قرار است نشست ثبت های جهانی و نمایشگاه صلح نوشته های جاده ابریشم نیز برگزار شود، یادآور شد: همچنین مقرر شده این نمایشگاه در آینده نیز در کشورهای منتخب برگزار شود.

ایوبی همچنین با اشاره به اینکه جاده ابریشم بدون ایران معنا نخواهد داشت، افزود: برگزاری این همایش در همدان پیامی دارد که می‌گوید جاده ابریشم تنها جاده تجارت نبوده، جاده تبادل فکر و اندیشه و هنر نیز هست.
به گفته وی شهر همدان از این نظر انتخاب شده که بخشی از تاریخ محسوب می شود که در این کنفرانس اتفاق می‌افتد.
ایوبی به ظرفیت‌های کمیسیون جهانی یونسکو اشاره کرد و گفت: بسیاری از کشورها در موضوع ثبت های جهانی بسیار فعال هستند و جا دارد ما هم فعالیت بیشتری داشته و از سویی نیز در کمیسیون ملی یونسکو خود را موظف می دانیم، از منافع ایران حفاظت کنیم.
یونسکو در سال ۱۹۴۵ با این اندیشه تأسیس شد که باید ریشه جنگ را بخشکانیم و از نوادر سازمان هایی است که پرچم ایران در آن بلند شده، چرا که کار این سازمان شنیدن صدای ملت‌هاست اینجا حق وتو وجود ندارد به همین دلیل برای آمریکا و اسرائیل جذابیتی نداشته و از آن خارج شدند.
دبیر کمیسیون ملی یونسکو در ایران در عین حال تاکید کرد: به نوبه خود از همه ظرفیت‌های یونسکو برای ایران استفاده می کنیم چراکه یونسکو نهادی بین دولتهاست که حق ندارد حریم دولت‌ها را حفظ کند هرچند هرگز این کار را نمی‌کند.

به گفته ایوبی یونسکو با هر قاعده‌ای که حاکمیت کشورها را نقض کند مبارزه کرده و در واقع آن را نپذیرفته است.

ادامه دارد…

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.