خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

خط و نشان اردوغان برای آمریکایی‌ها

رئیس جمهور ترکیه ، طیب اردوغان ، بار دیگر ایالات متحده را بخاطر پشتیبانی غیرقابل منطقی از کردهای شمال سوریه ، مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) از خبرگزاری شبستان به نقل از ترندولایزر، رئیس جمهور ترکیه ، طیب اردوغان ، بار دیگر ایالات متحده را بخاطر پشتیبانی غیرقابل منطقی از کردهای شمال سوریه ، مورد انتقاد قرار داد و گفت واشنگتن نسبت به شبه نظامیان کرد در منطقه زیاده روی کرده است.

 

اردوغان در سخنرانی روز شنبه اظهار داشت که کشورش در برابر ارسال بیش از ۳۰هزار کامیون اسلحه و تجهزات به شمال سوریه سکوت نخواهد کرد. سال هاست که دولت ترکیه با کردهای شمال سوریه و عراق در جنگ است.

 

رئیس جمهور ترکیه در ادامه ضمن انتقاد از ایالات متحده به دلیل عدم تعهد خود به تعهدات در مورد ایجاد منطقه امن در سوریه در امتداد مرزهای ترکیه ، افزود: وی موضوع را با آمریکایی ها در دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در نیویورک مطرح خواهد کرد.

 

اردوغان گفت: ما باید این مسئله را حل کنیم. بین آنچه گفته می شود و آنچه انجام شده است اختلافاتی وجود دارد.

ترکیه و ایالات متحده نسبت به اوضاع در شمال شرقی سوریه اختلاف نظر ندارند، جایی که اتحاد شبه نظامیان کرد و عرب از حمایت واشنگتن در مبارزه ادعایی خود علیه تروریسم برخوردار شده است.

 

اردوغان در سخنان خود همچنین از کمبود امکانات و اقدامات بین المللی در حمایت از ترکیه در تلاش های خود برای اسکان میلیون ها پناهنده سوری انتقاد کرد.

پایان پیام/۴۲

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.