خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رویکرد رسانه‌های غربی از قیام امام حسین (ع) و روز عاشورا

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)، سید باقر علم الهدی پژوهشگر دینی در برنامه تیتر امشب درباره ابعاد قیام امام حسین (ع) گفت: وقتی مردم خود را در اردوگاه امام حسنی با اهداف امام حسین آشنا می کنند موجب می شود که ملت های آزادیخواه و منسجمی از ملت های مختلف با گرایشات خاص اعتقادی با یک هدف ظلم ستیزی، عدالت محوری، حضور در جامعه برعلیه دشمنان بشریت شکل بگیرد.

او افزود: کسانی که در راهپیمایی اربعین شرکت می کنند دیده اند که امام حسین تنها به شیعیان تعلق ندارد بلکه متعلق به همه انسان های آزاده است.

در این قیام نگاه تکلیف محور و نگاه انسان ها در جامعه علیه ظلم مهم است که امام حسین را به عنوان پیشوا و رهبر زندگانی خود پذیرفته اند.

سید باقر علم الهدی گفت: اگر توانستیم آسیب شناسی کنیم و مخاطبان را با آسیب شناسی اجتماعی آگاه کردیم قطعا در مسیر دشمن قرار نمی گیریم.

او افزود: وقتی امام حسین (ع) در روز عاشورا از فرزندان خود نیز گذشت و پرچم اسلام و پرچم قیام امام حسین (ع) به حضرت زینب سپرده شد به این دلیل بود که مردم را با قیام امام آشنا کند و بتواند موجی را در طول تاریخ بشریت ایجاد کند تا این خون برای همیشه مسیر سعادتمندی انسان ها را مشخص کند.

امروز همه جهان اسلام و مسیحیت و پیروان ادیان الهی و ابراهیمی با حضور خود از امام حسین می گویند که هیچ کدام از این ها از شبکه های خبرپراکنی پخش نمی شود اما قمه زنی را فقط نشان می دهند.

او افزود: دشمن می خواهد با تحریف خود از حادثه عاشورا این حادثه را از درون تهی کند.

این پژوهشگر دینی در ادامه به زیارت عاشورا اشاره کرد و افزود: در ابتدای زیارت نامه به حضرت سلام می دهیم و بعد لعن و نفرین می فرستیم به دشمنان حضرت تا انتهای زیارت که سر را برخاک می گذاریم با خدای خود اینگونه سخن می گوییم که شکر می گوییم شکر انسان های واقعی برای مصیبت امام حسین و فرزندان و یارانش که این خود پیامی برای ما دارد که تا امروز بعد از هزار و ۴۰۰ سال حادثه عاشورا را زنده نگه داشته است و عدالت و دفاع از دین را به انسان ها آموزش داده است.

حسن عابدینی  کارشناس رسانه دیگر مهمان برنامه گفت: رسانه های غربی به گونه ای از حادثه عاشورا استفاده می کنند که بتوانند این حادثه را بایکوت کنند.

خبرگزاری های بزرگ دنیا همه به دنبال این هستند که بتوانند اخبار خود را به گونه ای تهیه کنند که دیگر رسانه ها از آن استفاده کنند و آنها نیز خبرها را در اختیار رسانه های دیگر قرار د هند.

متاسفانه امروز و  در روز عاشورا ۳۰ عکس از منامه، بحرین، لبنان، عراق و ایران منتشر کرده اند که به جز ایران دیگر تصاویر فقط قمه زنی را نشان می دهند که بسیار مشمئز کننده است.

در نبتیه لبنان تصویری از مردی نشان داده شده که زنی که بی حجاب و سرش برهنه است را قمه می زند این درحالی است که در لبنان اینگونه تصاویر ندارد.

ممکن است در برخی جاها قمه زنی نیز انجام شود ولی نشان دادن اینگونه تصاویر تصویرسازی دروغین، کتمان و تحریم مراسم عاشورا و عظمت عاشوراست.

نکته جالب این است که سی ان ان نیز با یک تصویری که از سید حسن نصرالله بود که به گونه ای ماهرانه تحریف شده است و به اختلاف بین شیعه و سنی با استفاده از سخنان نصرالله دامن زده است در حالی که سید حسن نصرالله اصلا اینچنین حرفی را نزده است.

او افزود: ما مسیحیان و دیگر ادیانی داریم که محب اهل بیت هستند حتی در مصر که همه مسیحی هستند مکانی به اسم راس المحب دارند که مراسم برپا می کنند.

رسانه های غربی هم تحریف می کنند هم کتمان می کنند به این دلیل که اگر رسانه ای بخواهد موضوع عاشورا را بیان کند باید چرایی این قیام را نیز بیان کند.

نکته دیگر برچسب زنی است که با نشان دادن تصاویر خون آلود از قمه زنی برچسب خشونت را به اسلام می زند و می گویند با زخمی کردن به خود شلاق و قمه می زنند این درحالی است که مراسم عاشورا و عزاداری امام حسین در جای جای ایران اسلامی برگزار می شود.

عابدینی افزود: رسانه های غربی قصدی برای بازگشایی حادثه عاشورا و قیام امام حسین ندارند اما همانگونه که می بینیم اربعین از یک راهپیمایی کوچک به بزرگترین حادثه تاریخ بشری شده که ۲۰ میلیون نفر از جای جای دنیا پیام این قیام را به گوش جهانیان رسانده و قیام امام حسین را زنده نگه داشته است و پیام قیام امام حسین را به گوش جهانیان رسانده است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.