خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مهندس مسلمان در محل حادثه ۱۱ سپتامبر عبادتگاه میان ادیانی ساخت

ادیان نیوز/ یک مهندس مسلمان در ایالات متحده، در محل حادثه ۱۱ سپتامبر که ۱۸ سال پیش به وقوع پیوست، عبادتگاهی ساخته تا پیروان ادیان  مختلف قادر باشند با صلح و آرامش در آنجا نماز بخوانند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از واشنگتن پست،  یک عبادتگاه میان ادیانی در محل حادثه سقوط هواپیماهای ۱۱ سپتامبر ساخته شده تا پیروان تمامی ادیان بتوانند در آنجا عبادت کنند.
منال عزت مهندس مسلمان که هنوز فرار خود را از ساختمان در حال سوختن به یاد دارد، ۱۸ سال بعد در این مکان، عبادتگاهی ساخته تا پیروان تمامی ادیان بتوانند در آن با صلح و آرامش نیایش کنند.
عزت می گوید: احساسات زیادی در اینجا به کار رفته اند. ما فقط می خواستیم اینجا را به مکان صلح آمیزی تبدیل سازیم که تراژدی را از بین ببرد.
عزت که از مدیران ارشد پروژه های مهندسی فضایی ارتش در زمان حمله بوده، پس از حادثه با همکارانش مسئول ساخت و طراحی مجدد ساختمانی شدند و تصمیم برا آن شد پناهگاهی آرام برای عبادت پیروان ادیان مختلف ایجاد کنند.

برنامه ای بر روی دیوار این عبادتگاه زده شده که در آن برنامه عبادتی برای پیروان ادیان مختلف دیده می شود: پیروان مسیحیت لوتران و اسقفی، پنج شنبه ها هندوها و یهودی ها، مسیحیان ارتدوکس یونانی جمعه ها، بوداییها دوبار در ماه و غیره..
بیشترین استفاده کنندگان از این نمازخانه ، کاتولیک هایی هستند که روزانه در آنجا حضور پیدا می کنند و مسلمانان نیز در میان گروه های کارمندی گسترده وسیع ۲۶ هزار نفری هستند.
مسلمانان که پنج بار در روز نماز می خوانند ، در هنگام نیاز به یک فضای آرام برای نماز خواندن به نمازخانه می روند. به عنوان یک گروه ، مسلمانان هر روز بعد از ظهر در نمازخانه نماز می خوانند و نماز جمعه را با خطبه برگزار می کنند.
قوی عبدالله صبری ، یک کارشناس فضای مجازی که ۲۷ سال کارمند غیرنظامی در ارتش بوده، هر روز و گاه دو بار در روزهای جمعه به نمازخانه می رود.
وی گفت: اینجا فرصتی است برای فرار از کارهای روزمره ، داشتن مکانی برای آمدن و تأمل بر باورها و در مورد خالق که به ما زندگی می دهد. این یک چیز بسیار خوب است.
عزت گفت از تیمش که فضایی برای نماز ایجاد کرده اند قدردانی می کند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.