خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

عذرخواهی یک مقام نیجریه از شیعیان

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)، یکی از روحانیون فعال در کشور نیجریه از عذرخواهی یکی از مقامات این کشور از شیعیان به جهت تیراندازی به راهپیمایان حسینی خبر داد.

این فعال فرهنگی به حوزه نیوز گفت: چند سالی است که شیعیان مظلوم نیجریه در روز عاشوراء و اربعین حسینی علیه السلام با تحریک عوامل و مزدوران عبری _ عربی قتل عام می شوند.

این جنایت در حالی رخ می‌دهد که حسب قوانین نیجریه برگزاری مراسم مذهبی و دینی برای همه پیروان ادیان سماوی آزاد است و حتی آنیمست ها نیز در برگزاری مراسم خود آزادی لازم را دارند.

در این میان الرفاعی حاکم کادونا ، بیشترین جنایت را در حق شیعیان نیجریه مرتکب شده است.

جنایت زاریا در سال ۲۰۱۵ میلادی حمله به منزل سید ابراهیم زاکزاکی و کشتار فرزندان و اعضای خانواده در مقابل چشمان وی از این جمله است.

در روز عاشورای امسال نیز حاکم کادونا در کشتار شیعیان و محبان اهل البیت علیهم السلام پیشقدم شد تا جایی که تعداد شهدای روز عاشورای امسال به ۱۵ شهید رسید.
در بعضی از ولایات که با همت دوستان و ارتباطات آنان ، مراسم عاشورای حسینی تاکنون به خوبی برگزار می شد ولی متاسفانه  امسال شاهد کشتار عزاداران بودیم!

* تیراندازی به عزاداران حسینی با پشتیبانی عوامل عربی

اما در ولایت بوآچی ، برای اولین بار چندین نفر از عزاداران حسینی علیه السلام شهید شدند که بعدا معلوم شد بعضی از افراد پلیس از عوامل خارجی (عربی) پول گرفتند تا در روز عاشوراء کشتار راه بیندازند.

پیرو تیر اندازی در روز عاشورای حسینی علیه السلام در ولایت بوآچی که منجر به شهادت تعدادی از عزاداران حسینی علیه السلام شد ، حاکم این منطقه هیاتی را جهت عذرخواهی و اظهار تاسف به مقر نمایندگی حرکت اسلامی در این شهر اعزام کرده است.

این نوع رفتار حاکم ولایت بوآچی که اولین بار در سطح مسوولان عالیرتبه نیجریه دیده می شود ؛ اولا حاکی از آینده نگری وی می باشد . ثانیا اینگونه رفتارها نتیجه ارتباطات و تعامل خوب سازمان های وابسته به حرکت اسلامی و مرهون نظم و انضباط شیعیان در معابر عمومی و خیابان های سطح شهر می باشد که هیچ نشان از بی نظمی و یا تعرض به اموال عمومی تا کنون مشاهده نشده است.

پایان پیام/

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.