خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تاسیس ۱۲۰۰ مدرسه قرآنی در مصر

وزیر اوقاف مصر از تاسیس یکهزار و ۲۰۰ مدرسه قرآنی برای آموزش احکام تلاوت قرآن کریم به جوانان خبرداد.

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) از خبرگزاری شبستان به نقل از المصری الیوم،«محمد مختار جمعه» وزیر اوقاف مصر به همراه دکتر«ممدوح غراب» استاندار الشرقیه با شماری از ائمه جماعات و علمای دینی و مبلغان در این استان دیدار کرد.

محمد مختار جمعه در این دیدار گفت: برای اجرای دستورات «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر، باید به نقش عبادت در مساجد و کلیساها توجه کرد، به همین دلیل این وزارتخانه در طول پنج سال گذشته دو هزار و ۵۰۰ باب مسجد را به طور کامل بازسازی و نوسازی کرده است؛ علاوه براین، ۵۰۰ باب مسجد امسال با هزینه ۶۰۰ میلیون پوند بازسازی و نوسازی و مرمت شده است.

وزیر اوقاف مصر ادامه داد: دو برابر این مساجد برای ساخت و مرمت و نوسازی وجود دارد. استان الشرقیه امروز شاهد افتتاح ۲۴ باب مسجد است که شش باب مسجد با هزینه این وزارتخانه و ۱۸ باب مسجد با کمک های مردمی برپا شده است.

وی گفت:  این وزارتخانه همچنین به مدارس حفظ قرآن کریم توجه ویژه دارد، به طوری که یکهزار و ۲۰۰ مدرسه قرآنی برای آموزش احکام تلاوت قرآن کریم و تجوید و ترتیل و قراءات مختلف به جوانان تاسیس می کنند.

جمعه افزود: بیش از یکهزار و ۵۰ مدرسه افتتاح شده است و استان الشرقیه از ۴۶ مدرسه قرآنی برخوردار است. علاوه براین سال گذشته  ۱۰۰ میلیون پوند برای مفروش کردن مساجد در سراسر مصر تخصیص داده شد.

این وزیر گفت: این دستورهای رئیس جمهوری برای مقابله با تروریست از نظر نظامی، امنیتی و فکری است. به همین دلیل وزارتخانه های اوقاف، جوانان و ورزش، آموزش و پرورش و فرهنگ برنامه ای را به منظور برگزاری همایش های برای دانشجویان دانشگاهها و دانش آموزان مدارس تدوین کردند تا آنها را نسبت به خطرات الحاد و چگونگی حفاظت از اماکن عبادی برای مقابله با تندروی آگاه کنند.

پایان پیام/۴۴

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.