خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

وب سایت سبک زندگی نوجوانان مسلمان توسط دولت انگلیس اداره می شد!

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) به نقل از گاردین، به تازگی افشا شده که  بودجه فعالیت های یک وب سایت مبلغ سبک زندگی اسلامی آنلاین که نوجوانان بریتانیایی را هدف قرار داده بود، توسط برنامه ضد افراط گرایی وزارت کشور انگلستان تامین می شده است.

گاردین اعلام کرد که افشاگری در مورد بودجه این پروژه منجر به نزاع بین صاحبان آن ، یک کارمند پیشین مسلمان و مخاطبان مسلمان آن شده ا ست.

وبسایت «سوپر سیسترز» یا «خواهران فوق العاده» در سال ۲۰۱۵ توسط رسانه ال جی مدیا ، یک شرکت متشکل از ۹ عضو مستقر در شرق لندن راه اندازی شده بود و خود را یک  گروه عام المنفعه و مستقل معرفی کرده بود که دو دهه تجربه در رابطه با تعامل با اجتماعات اسلامی در شرق لندن دارد.

اما پس از اینکه معلوم شد بودجه اخیر این پروژه از طریق سازمان «با هم بریتانیا را قوی تر سازیم» یک شاخه استراتژی ضدافراط گرایی دولتی تامین می شود، خوانندگان ابراز خشم کردند و مدیران آن را به خیانت به جامعه مسلمان متهم کردند. در پی این اتفاق دو کارمند مسلمان این موسسه نیز  استعفا داده اند.

صباح اسماعیل یک مدیر شبکه های اجتماعی این موسسه از فوریه تا آگوست امسال گفت: من بسیار ساده لوح بودم. من تصور می کردم که این وب سایت فرصتی است و من حقیقتا می توانم تغییری واقعی ایجاد کنم. و کاری کنم که زنان مسلمان روایت متفاوتی از خودشان نشان دهند. اکنون دریافته ام که این پروژه از ریشه از وزارت کشور بریتانیا تامین می شده است و به هیچ وجه نمی توانم ادامه دهم.

گفته می شود پروژه ضدافراط گرایی وزارت کشور بریتانیا به منظور مبارزه با تروریسم با شیوه ای ضدمسلمانی به راه افتاده و مبارزه با تروریسم را از طریق زیر نظر گرفتن و پرونده سازی برای آنان دنبال می کند. این پروژه از مسلمانان جاسوسی کرده و به اشکال مختلف حق شهروندی آنان در بریتانیا را نقض می کند.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.