خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

افتتاح فضای جدید برای هنر اسلامی در موزه لوور پاریس

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) از خبرگزاری شبستان به نقل از البدع، فضای جدیدی در بخش هنر اسلامی در موزه لوور پاریس افتتاح شد که تلاش جدی برای احیای هنرهای اسلامی و نقش واقعی آن در تمدن بشریت به شمار می آید.

طراحی این فضای جدید که در آن آثار هنری و قدیمی اسلامی گنجانده شده است، باهدف شناساندن روح فرهنگ اسلامی به بازدیدکنندگان از همه ملیت ها و ادیان انجام گرفت.

در بخش هنر اسلامی موزه لوور، مجموعه ای از تاریخ غنی مسلمانان در زمینه هنر و فرهنگ از اسپانیا تا هند موجود است. همچنین این مجموعه بیانگر میزان هنر و صنعت بالای هنرمندان و صنعتگران مسلمان در طول تاریخ است که انعکاسی از تنوع مناطق جغرافیایی و سنت های آنها به شمار می آید.

این فضای جدید آماده شده است تا بازدیدکنندگان بتوانند به سهولت تردد کنند، همچنین با قطعه های قدیمی و هنری که به آنها علاقمند هستند، بیشتر آشنا شوند و از تاریخ هنر اسلامی در طول زمان و واقعیت آن مطلع شوند.

در همین حال، شاهزاده «لمیاء بنت ماجد آل سعود» دبیرکل موسسه الولید، دراین باره گفت: ایجاد فضای جدید برای بخش هنر اسلامی از این منظر اهمیت دارد که همه جهان با هنر اسلامی قدیمی و تاریخی آشنا شوند، زیرا هنر زبان مشترک جهانی بین ملتهاست.

وی افزود: ما مطمئن هستیم که هنر در متحدکردن مردم با فرهنگ ها و اعتقادات مختلف نقش موثر و فعالی دارد.

پایان پیام/

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.