خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نیروهای امنیتی مرزی هند مانع از بازسازی مسجد تاریخی در مرز بنگلادش شدند

ادیان نیوز/ درحالی که دو کشور هند و بنگلادش در عملیات بازسازی یک مسجد متعلق به دوره مغول در منطقه مرزی به توافق رسیده بودند، نیروهای گشت زنی مرزی هند در عملیات هندی کارشکنی می کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  newagebd، یک تیم گشت زنی از نیروهای امنیتی مرزی هندوستان، عملیات مرمت و بازسازی مسجد دو طبقه متعلق به دوره مغول ها در مرز بارخاتا دولاپارا در  ناحیه لال‌منیرهات (مرز بین دو کشور هند و بنگلادش) را متوقف ساختند.
به گفته ساکنان محلی، تیم گشت زنی هندی در ایستگاه پلیس، برای دومین مرتبه در روز شنبه در عملیات بازسازی مسجد کرامت بارا در هنگام نصب دوباره پنجره ها اختلال ایجاد کردند. صابدار ابراهیم ملا از محلی ها در این رابطه گفت: پس از ممانعت های پلیس مرزی هند کار ساخت و ساز مسجد به طور موقتی متوقف شده است.
مردم محلی می گویند که در زمان مغول، درویش کرامت الحجر، یک مسجد را در محله دولپارا ساخته است، و بعدها نیز در کنار این مسجد زیارتگاهی روی مزار وی ساخته شد و با گذشت زمان این مسجد توسعه یافت.
 در طول تقسیم هند در سال ۱۹۴۷ ، این مسجد و زیارتگاه در کنار آن در سرزمینی قرار گرفتند که به هیچ کس تعلق نداشت و  هزاران مسلمان هر روز جمعه برای اقامه نماز به اینجا می آمدند.
علیم الدین  دبیر کمیته مسجد نیز در این رابطه گفت: آغاز عملیات بازسازی مسجد در سال ۲۰۱۱ توسط مقامات بنگلادش و هند تصویب شد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.