خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جشن فارغ‌التحصیلی بانوان قرآنی در فیلیپین

ادیان نیوز/ جشن دومین گروه از قرآن‌آموزان دارالقرآن بانوان فیلیپین با همکاری دارالقرآن بین‌المللی اروپا در ۲۹ شهریورماه برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه مراسم جشن دومین دوره فارغ‌التحصیلی قرآن‌آموزان دارالقرآن بانوان رایزنی فرهنگی کشورمان در فیلیپین با همکاری دارالقرآن بین‌المللی اروپا (۲۹ شهریورماه) برگزار شد.
خانم مولود زمانی، مسئول آموزش دارالقرآن فیلیپین در سخنانی، گزارشی از روند آموزش به قرآن‌آموزان ارایه داد و تلاش شبانه‌روزی بانوان قرآن‌آموز که پس از فراگیری روخوانی به یادگیری اصول فنی و تجوید همت گماشتند، را ستود.
سخنران بعدی خانم سرور کاظمی، مسئول امور نمایندگان دارالقرآن فیلیپین بود. وی به مراحل تدریس و آموزش روخوانی، تجوید و مفاهیم قرآن کریم در این مؤسسه اشاره کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید ضیاء الدین مکی، رئیس مرکز اسلامی فرانسه و رئیس مؤسسه دارالقرآن فیلیپین در سخنانی، با قدردانی از همکاری سفارت و رایزنی فرهنگی ایران در مانیل برای توسعه فرهنگ قرآنی در این کشور بیان کرد: این اقدام پیامی به همه جهانیان خواهد بود که نظام جمهوری اسلامی ایران الهام گرفته از مفاهیم قرآنی و عمل به قرآن است.
وی تأکید کرد: توجه به بُعد قرائت و بُعد معنوی باید در کنار هم باشند و با ارتباط بیشتر با قرآن، عامل به آن باشیم.
محمد تنهایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فیلیپین اظهار امیدواری که این اقدام منجر به گسترش همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور به ویژه معرفی اسلام محمدی(ص) و قرآن کریم و معارف اسلامی در جهان باشد.
وی افزود: باید قرآن به جامعه بشری آموزش داده شود، قرآنی که از آغاز تا پایان آن نور خداست و این‌ها چیزی است که کشورها و جامعه بشری به آن نیاز دارند. ما باید قرآن را سرمشق خود قرار دهیم و امیدواریم این پیام را به عنوان جمهوری اسلامی ایران به همگان برسانیم، پیام رشد و کمک به انسان‌ها برای پیدا کردن شخصیت خویش و دنیایی آباد و آزاد.
توسعه فرهنگ قرآنی در ۹۶ کشور جهان
عبدالحمید کاظمی، مدیر سایت دارالقرآن فیلیپین و استاد آنلاین دارالقرآن بانوان رایزنی فرهنگی ایران در مانیل در سخنانی، گفت: این دارالقرآن به زبان‌های انگلیسی، فرانسه، اسپانیایی، اردو و فارسی با کمک نرم افزار و آکادمی مدرن و ابزار لازم به کار خود ادامه می‌دهد و ما توانسته ایم تاکنون تعداد ۹۰۰ نفر را در ۹۶ کشور جهان با قرآن آشنا کنیم و دارای ۱۰ نماینده در سراسر جهان هستیم.
این مراسم با اجرای برنامه از سوی گروه تواشیح بانوان قرآن‌آموز این دارالقرآن به پایان رسید.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.