خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پیشرفت در عملیات مقاوم سازی و تذهیب «طاق ورودی باب القبله»

آستان مقدس حضرت عباس از مراحل پیشرفت مقاوم سازی و تذهیب طاق وردی باب القبله خبر داد.

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) از خبرگزاری شبستان به نقل از رادیو الروضه، گروه فنی و مهندسی در آستان مقدس حضرت عباس(علیه السلام)، طرح مقاوم سازی و تذهیب طاق ورودی باب القبله آستان مقدس حضرت عباس(علیه السلام) را به منظور افزودن زیبایی هنری به سبک اسلامی که با چیدمان عمرانی این مکان متناسب است، ادامه می دهد.

مهندس«ضیاء مجید الصائغ» مسئول بخش طرح های مهندسی در آستان مقدس حضرت عباس(علیه السلام) گفت: بیش از ۸۰ درصد از مراحل کار مقاوم سازی و تذهیب طاق ورودی انجام شده است.

 

الصائغ افزود: مراحل این عملیات از سوی گروه فنی و مهندسی آستان مقدس حضرت عباس(علیه السلام) و باهمکاری یکی از شرکت های عراقی اجرا می شود.

مسئول بخش طرح های مهندسی در این آستان ادامه داد: مقاوم سازی دیوارهای ایوان ورودی نیز با الیاف کربن انجام گرفته است و تذهیب کاری طاق ورودی نیز پیشرفت خوبی داشته است.

 

وی ادامه داد: عملیات مقاوم سازی و تذهیب این بخش از باب القبله به زودی به پایان می رسد تا زائران به سهولت از این ورودی تردد کنند.

گفتنی  است، مساحت باب القبله حرم اباالفضل العباس(علیه السلام) سال گذشته باهدف کاهش ازدحام زائران در مسیر منتهی به ورودی باب القبله گسترش یافت.

پایان پیام/۴۴

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.