خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مسکو میزبان همایش «اسلام و گفتگوی ادیان و فرهنگ ها»

همایش «اسلام و گفتگوی ادیان و فرهنگ ها» با حضور شخصیت های دینی سراسر جهان در مسکو پایتخت روسیه برگزار می شود.

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) از خبرگزاری شبستان به نقل از  الشروق، همایش «اسلام و گفتگوی ادیان و فرهنگ ها» با مشارکت وزرای اوقاف و مفتی ها و علمای دینی کشورهای مختلف جهان امروز(دوشنبه یکم مهر ۱۳۹۸) در مسکو برگزار می شود.

دکتر «محمد مختار جمعه» وزیر اوقاف مصر در مراسم  افتتاحیه این همایش درباره گسترش افکار اعتدال گرایانه و نقش مصر در نشر این افکار و تقویت پایه های همزیستی مشترک و صلح جهانی سخنرانی می کند.

مختار جمعه همچنین قرار است در مراسم شورای مفتیان و اداره دینی مسلمانان روسیه به مناسبت یکصد و پانزدهمین سالروز تاسیس مسجد جامع مسکو شرکت کند.

 

علاوه براین، وزیر اوقاف مصر گفتگو ها و نشست های مهمی را با علمای و شخصیت های حاضر در حاشیه این همایش درباره همکاری های دینی، تلاش مصر برای تجدید گفتمان دینی،و مقابله با افکار افراط گریانه و برنامه وزارتخانه به همین منظور انجام می دهد.

وزیر اوقاف مصر در نشست های خود با وزرا و مفتی ها، توصیه ها و سفارش هایی که در همایش امور اسلامی منتشر شده است، و سند شهروندی برابر را که برای تقویت نقش دولت ملی و تحقق امنیت و ثبات آن تایید شده است، بررسی می کنند.

در این همایش، گزارشی از فعالیت شورای مفتیان و اداره دینی مسلمانان روسیه بین سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ میلادی ارایه می شود.

پایان پیام/۴۴

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.