خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مسجدی در آمریکا همسایگان خود را به صرف ناهار دعوت کرد

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)، تور بازدید از مرکز اسلامی پئوریا در ایالت ایلینوی آمریکا، به صرف ناهار و همراه با جلسه پرسش و پاسخ با نام «نهار با همسایگان تان» برگزار شد.

این مراسم شامل غذای فراوان، وسایل بازی کودکان، غرفه های آموزشی برای بزرگسالان و تورهای بازدیدی از مرکز و مدرسه اسلامی بود که بیش از ۲۰۰ دانش آموز در آنجا به تحصیل مشغول هستند. هنگام حضور بازدیدکنندگان همچنین نماز ظهر برگزار گردید و حاضران از نزدیک شاهد عبادت مسلمانان بودند.

درحالی که اکثریت صدها تن از حضار و شرکت کنندگان در این مراسم را آشنایان مسجد تشکیل می دادند اما پیروان ادیان دیگر نیز حضور داشتند. برای مثال برخی از پیروان مسیحیت از جمله کاهنان و راهبه های کاتولیک نیز در میان بازدی کنندگان بود.

برهان حمدان یک مسلمان فلسطینی تبار که ۳۵ سال پیش از کویت به ایالات متحده آمده، و با یک دختر بومی ازدواج کرده، پاسخ دهنده پرسش های دینی مردم در خصوص اسلام است.

وی که پیشوای مذهبی مرکز اسلامی پئوریا می باشد در بازدید عمومی روز شنبه از مسجد گفت: می توانید خصمانه ترین سئوالات را از من بپرسید و من پاسخ دهنده خواهم بود. فوق العاده است که مردم می توانند ما را از نزدیک ببینند و با فعالیت های مذهبی روزانه ما بهتر آشنا شوند.

حمدان با بیان اینکه هدف از برگزاری مراسم نیز همین بوده گفت: در پاسخ به کلیشه هایی که هر روزه در رابطه با اسلام شاهد آن هستیم این مراسم ها می توانند مسمومیت زدایی کنند. این شیوه ای است که به جامعه نشان دهیم که ما مسلمان هستیم، این کاری است که انجام می دهیم و اینجا محل عبادت ماست.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.