خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

گرد همایی بین المللی مسلمانان در روسیه با حضور مقامات ایران

به گزارش ادیان نیوز(ردنا) ، در این گردهمایی که در مسجد جامع مسکو برگزار شد بیش از ۵۰۰ تن از علماء و شخصیت‌های برجسته مذهبی از ۴۲ کشور اسلامی حضور داشتند.

این گردهمایی به دعوت راویل عین‌الدین، مفتی اعظم و رییس اداره مسلمانان روسیه و در یکصد و پانزدهمین سال ساخت مسجد جامع پایتخت روسیه برگزار شد.

گفتنی است، آیت‌الله تسخیری و ابراهیمی‌ترکمان فردا سه‌شنبه در همایش بین‌المللی «اسلام در جهان فراگیر» که با حضور مسئولان و شخصیت‌های سیاسی و مذهبی کشورهای اسلامی برگزار می‌شود، شرکت و درباره راه‌های وحدت و یکپارچگی مسلمانان برای مقابله با توطئه‌های دشمنان اسلام سخنرانی خواهند کرد.

با توجه به اهمیت روابط فرهنگی در توسعه مناسبات کشورها و ضرورت شناخت علمی و طراحی برنامه‌های سودمند فرهنگی، باغ موزه تولستوی، کتابخانه دولتی روسیه و رایزنی فرهنگی ایران در فدراسیون روسیه، اولین دور گفت‌وگوی فرهنگی ایران و روسیه را روز چهارشنبه (۳ مهرماه) با مشارکت، نهادهای علمی و تحقیقاتی دو کشور، اصحاب فرهنگ هنر و علم و حضور هیأت‌های عالی رتبه با حمایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه برگزار می‌کنند.

شایان ذکر است؛ در این نشست علاوه بر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس شورای عالی ادیان، محمدعلی ربانی، رییس مرکز مطالعات راهبردی و روابط فرهنگی این سازمان، دیگر افراد و اساتید به ارایه مقالات خود خواهند پرداخت.

مسئولان ایرانی در در بدو ورود به مسکو مورد استقبال مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر جدی رییس مرکز اسلامی مسکو، قهرمان سلیمانی رایزن فرهنگی کشورمان، دمیر حضرت گیزاتولین معاون شورای مفتیان روسیه، معاون اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه و دیگر مقامات عالی مسکو قرار گرفتند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.