خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دیدار سفیر سوئیس در تهران با نمایندگان ارامنه شمال و جنوب در مجلس شورای اسلامی

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)، مارکوس لایتنر سفیر سوئیس در تهران صبح چهارشنبه با ژرژیک آبرامیان و کارن خانلری نمایندگان مسیحیان ارمنی جنوب و شمال در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کردند.

آبراهامیان در ابتدای این دیدار ضمن تشریح وضعیت اقلیت های دینی در جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: همبستگی و اتحاد پیروان ادیان الهی در جمهوری اسلامی ایران همواره مثال زدنی و الگویی برای سایر کشورهاست.

وی افزود: اقلیت های دینی در ایران در نهایت احترام در کنار مسلمانان زندگی کرده و از حقوق مربوط به خود برخوردار هستند که آموزش تعالیم دینی در مدارس، برگزاری فعالیت های فرهنگی، ورزشی و اختصاص بودجه خاص برای اقلیت ها از جمله آنهاست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایندگان اقلیت های دینی در مجلس شورای اسلامی نمایندگان تمام مردم ایران بوده و مسئولیت و اختیارات آن هماهنگ، هم اندازه و هم سنگ با سایر نمایندگان است گفت: تفاوتی میان نمایندگان اقلیت های دینی و دیگر نمایندگان در مجلس شورای اسلامی از لحاظ اختیارات مصرح در قانون اساسی وجود ندارد و نمایندگان اقلیت‌های دینی از این حیث محدودیتی ندارند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پایان نسبت به انعکاس چهره واقعی از زندگی ارامنه در جمهوری اسلامی ایران در رسانه های غرب، ابراز امیدواری کرد.

کارن خانلری نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ارامنه ایران بزرگترین اقلیت دینی در جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: ارامنه در جمهوری اسلامی ایران دارای آزادی دینی، اجتماعی و سیاسی هستند. جمهوری اسلامی ایران سالانه تسهیلات خاصی را برای حفاظت از اماکن مذهبی، مراکز تاریخی و میراث فرهنگی اقلیت‌های دینی اختصاص می‌دهد.

مارکوس لایتنر سفیر سوئیس در تهران نیز در این رویداد خواستار گسترش ارتباطات فیمابین به ویژه همکاری‌های پارلمانی میان دو کشور شد.

وی با ابراز خرسندی از وضعیت مثبت اقلیت های دینی در جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: وضعیت مثبت اقلیت های دینی در جمهوری اسلامی ایران تصویر زیبا و  اثرگذاری از زندگی مسالمت آمیز ارامنه در این کشور به نمایش می گذارد.

ژرژیک آبراهامیان نماینده مسیحیان ارمنی جنوب و کارن خانلری نماینده مسیحیان ارمنی شمال در مجلس شورای اسلامی در این دیدار همچنین جزئیات بیشتری از ساز و کار نمایندگی اقلیت های دینی در مجلس شورای اسلامی و همچنین حقوق شهروندی ارامنه در جمهوری اسلامی ایران را تشریح کردند.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.