خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آیت الله تسخیری نخبگان روس را به خواندن قرآن کریم دعوت کرد

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)، آیت‌الله محمدعلی تسخیری در سخنانی در همایش گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و روسیه با موضوع تولستوی و فرهنگ شرقی با اشاره به روابط رو به گسترش ایران و روسیه اظهار داشت: گفت‌وگوی فرهنگی زاویه‌ای ‌جدید از گفت‌وگوهاست و گفت‌وگوی نخبگان جایگاه مطلوبی برجای خواهد گذاشت.

وی با اشاره به اینکه در فضای دوستی گفت‌وگو شکل خواهد گرفت، تأکید کرد: فضای گفت‌وگو باید فضای همراه با احترام و انسانیت باشد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام در پایان سخنانش، روابط فرهنگی بین دو کشور را مثبت ارزیابی کرد و از همه نخبگان روس خواست ایران را بهتر بشناسند.

این همایش با توجه به اهمیت روابط فرهنگی در توسعه مناسبات کشورها و ضرورت شناخت علمی و طراحی برنامه‌های سودمند فرهنگی به همت رایزنی فرهنگی سفارت ایران و باغ موزه تولستوی در کتابخانه دولتی روسیه برگزار شد.

در این نشست علاوه بر آیت‌الله تسخیری، مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه، ابوذر ابراهیمی ترکمان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس شورای عالی ادیان، محمدعلی ربانی رییس مرکز مطالعات راهبردی و روابط فرهنگی این سازمان و دیگر افراد و اساتید ایران و روسیه حضور داشتند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.