خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

درخواست نویسنده آمریکایی کتاب “مساجد برتر” از جهانگردان

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)، «برنارد اوکین» استاد معماری و هنر اسلامی در دانشگاه آمریکایی قاهره و نویسنده کتاب «مساجد: ۱۰۰ مکان عبادی برتر اسلامی» است که به معرفی مساجد برتر جهان پرداخته است.

وی به جهانگردان توصیه می‌کند در هنگام سفر به کشورهای اسلامی حتما از مساجد دیدن کنند و نه تنها معماری بیرونی آن را ببینند بلکه به داخل مسجد رفته و با  فضای درونی و آداب و رسوم جاری در آن‌ها هم آشنا شوند.

وی درباره این کتاب گفت: از من خواسته شد ۱۰۰ مسجد را برای نگارش این کتاب انتخاب کنم و با بررسی آن‌ها متوجه شدم که این بنا‌ها چقدر جالب و هیجان‌انگیز هستند. همچنین می‌خواستم درباره دامنه جغرافیایی و زمانی این بنا‌ها اطلاعاتی به دست بیاورم.

وی افزود: من ۸۵ درصد این مساجد را در گوشه و کنار جهان  شخصا از نزدیک دیدم. در این کتاب مساجدی از آمریکای شمالی، اروپا، آفریقا و آسیا معرفی شده‌اند.

به گفته اوکین، بین معماری مساجد در غرب آفریقا، مساجد مصر و مساجد ایران و هند تفاوت‌های زیادی وجود دارد. تزئینات این مساجد با یکدیگر متفاوت و گاه این تفاوت‌ها اساسی است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.