خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

امام سجاد(ع) بوسیله دعا درصدد حل مشکلات زمان خویش برآمد

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)، «بت کلیا» در آیین اختتامیه نهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، سیره امام سجاد(ع)را جهاد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ذکر کرد و افزود: مسلمانان باید با ابعاد مختلف سیره امام سجاد(ع) آشنا شوند.

وی، منزوی و بیمار دانستن امام سجاد(ع) را تصوری سطحی و اشتباه برشمرد و یادآور شد: آن حضرت بنابر مصلحت، شب عاشورا دچار تب شدیدی شدند تا امامت پابرجا بماند و هدایت و رهبری شیعیان و جامعه را به دست گیرند.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی افزود: امام سجاد(ع) در طول امامت خود که شیعه به بدترین شیوه سرکوب می شد، جامعه را از یکی از سخت ترین بحران‌ها عبور داد.

وی با اشاره به اینکه آن امام از اسلحه علم و فرهنگ در دفاع از اسلام به کار گرفت، عنوان کرد: امام سجاد(ع) با سیاستی حکیمانه نقشه های دشمنان را نقش برآب کرد و دشمن را از صحنه دسنی و سیاسی خارج ساخت.

بت کلیا از دوری کردن از مردم و خارج شدن از شهر به عنوان یکی از سیاست‌های منحصر به فرد امام سجاد(ع) یاد کرد و گفت: تحلیل این موضوع، بیانگر هوشمندی و درایت و حکمت امام سجاد(ع) است.

وی با ذکر این مطلب که امام سجاد(ع) پس از گذشت زمان به میان مردم برگشت، افزود: آن حضرت با بهره گیری از روش دعا، مبارزه خود را علیه دشمن آغاز کرد

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی در ادامه به واقعه حرّه اشاره کرد و گفت: تدبیر حکیمانه امام سجاد(ع) موجب شد تا علی رغم اینکه جان بسیاری از مردم بیگناه نجات پیدا کند، آسیبی نیز در به خود امام نرسید.

وی به تحریم ها و فشارهای ظالمانه دشمن علیه کشورمان نیز اشاره کرد و افزود: همه ما اقوام ساکن ایران زمین از حقوق عامه خود نمی‌گذریم و اجازه دخالت بیگانگان در کشور را نخواهیم داد.

گفتنی است؛ کنگره بین المللی امام سجاد(ع) از ۹ سال پیش هرساله ۲۵ محرم همزمان با شهادت امام چهارم شیعیان به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با همکاری ادارات و نهادهای استان و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می شود.

پایان پیام/ت

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.