خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حقوق بشر نتیجه تمدن غرب نیست؛ نبی اکرم(ص) و اهل بیت(ع) آن را پایه ریزی کردند

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)، شیخ رمضان در ششمین جشنواره بین المللی تراتیل سجادیه که به مناسبت شهادت امام سجاد (ع) در صحن حرم امام حسین (ع) برگزار شد، سخنرانی کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) در روز های ابتدایی رسالت در مکه سختی ها و رنج ها را تحمل کردند تا اعمال ناپسند مثل ربا و فساد را از بین ببرند و رسالت خویش را در شبه جزیره عربستان گسترش دهند.

وی با بیان اینکه مبانی که پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) بنیان نهادند موجب دگرگونی جهان شد، به رساله حقوق امام سجاد (ع) اشاره کرد و آن را یکی از قدیمی ترین قانون های مدوّن و مفصل دانست که ۵۰ حق را بیان کرده است.

رساله حقوق امام سجاد(ع) از منشور کبیر گسترده تر و پیشرفته تر است

عضو مجلس شورای لندن با اشاره به اینکه یک اندیشه اشتباهی در جهان کنونی وجود دارد که می گوید حقوق بشر و عدالت ارتباط ریشه ای با تمدن غرب دارد، تبیین کرد: برخی مردم تاریخ نمی دانند و برخی خجالت می کشند اعتراف کنند که اسلام پایه عدالت اجتماعی را بنیان نهاده و مبانی حقوق بشر را در جهان ترسیم کرده است.

شیخ رمضان با تکذیب این مسئله که مبانی حقوق بشر نتیجه منشور کبیر (مگنا کارتا) است که در سال ۱۲۱۵ میلادی صادر شد، تصریح کرد: این منشور در نتیجه آزار و اذیت و بد رفتاری نخست وزیر انگستان صادر شد و در اروپای آن زمان بی سابقه بود و کرامت و حقوق مردم عادی را تأمین کرد.

وی تاکید کرد: هر آکادمی مستقل که رساله حقوق امام سجاد (ع) را به تفصیل مورد مطالعه و بررسی قرار دهد، به این نتیجه خواهد رسید که از “منشور کبیر”گسترده تر و پیشرفته تر است.

قانون اساسی آمریکا سیاه پوستان را از هرگونه حقوقی محروم می کرد

این روحانی اهل سنت اشاره کرد: قانون اساسی آمریکا افراد سیاه پوست را از هرگونه حقوقی محروم می کرد و به فضل تلاش های بزرگی که انجام گرفته، دولت مجبور شده این حقوق را به آنان بدهد.

شیخ رمضان در بخش دیگر سخنان خود به مشارکت فعال مسلمانان در دانشگاه جورج واشنگتن برای معرفی حقوق بشر در اسلام از طریق رسانه های جهانی اشاره کرد.

حوادث ۱۴۰۰ سال پیش کربلا یکی از بزرگ ترین فاجعه تاریخ بشریت است

وی افزود: مجلس شورای لندن حوادث ۱۴۰۰ سال پیش کربلا را یکی از بزرگ ترین فاجعه ای می داند که بشریت آن را دیده و شناخته و در آن فاجعه حضرت ابا عبد الله الحسین بن علی (ع) نوه نبی اکرم (ص) توسط یزید ستمگر به شیوه وحشیانه به قتل رسید.

پایان پیام/ت

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.