خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آیا با وجود تفاوت دیدگاه رهبر انقلاب با برخی مراجع قم، فیلم «مست عشق» ساخته خواهد شد؟

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)، چندی پیش استفتائی از دو مرجع حوزه علمیه قم منتشر شد که ساخت فیلم مربوط به مولوی را به دلیل آنچه در استفتائات از آن ترویج فرقه ضاله صوفیه یاد نموده‌اند حرام اعلام کرده‌اند. همچنین پس ازانتشار نظر این دو مرجع‌تقلید، فیلم سخنان رهبرانقلاب درباره مثنوی مولوی در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود. آیت‌الله خامنه‌ای به موضوع مولوی و آثار وی نگاهی کاملآ متفاوت دارند و مثنوی مولوی را اصول دین می‌شمارند.

رهبرانقلاب یازده سال پیش در نشستی با شاعران گفتند: «اگر دیوان شمس مولوی را که به حالات آن ما دست‌رسی نداریم دور از دست بدانیم اما مثنوی مولوی، که اصولِ اصولِ اصولِ دین است؛ آیت‌الله مطهری هم همین‌نظر را داشت…»

فیلم مست عشق که قرار است به برهه‌هایی از زندگی مولانا جلال الدین محمد بلخی رومی شاعر نام آشنای ایرانی بپردازد چنانکه عوامل این فیلم اعلام کرده‌اند قرار است به صورت مشترک میان ایران و ترکیه ساخته شود. آن طور که حسن فتحی کارگردان ایرانی در صفحه اینستاگرام خود خبر داده قرار است تصویربرداری فیلم مستند عشق در آینده نزدیک در شهر قونیه ترکیه به عنوان محصول مشترک سینمای ایران و ترکیه آغاز شود.

درکنار مخالفت مراجع با ساخت این فیلم برخی منتقدان دیگر نیز به ساخت این فیلم با همکاری ترکیه اعتراض کرده‌اند و معتقدند ترکیه با این سرمایه‌گذاری می‌خواهد مولوی و شمس را که هویتشان ایرانی است به نفع خود مصادره کند و کارگردان فیلم درباره برخی مقوله‌ها و داده‌ها حتماً باید با کارشناسان مشورت کند و گرنه بهتر است این فیلم هرگز ساخته نشود.

پایان پیام/ت

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.