خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اسقف اعظم یونان : برخی قدرت ها به بهانه حقوق بشر درصدد حذف نمادهای دینی هستند

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)، اسقف اعظم یونان در دیدار سفیر و رایزن فرهنگی ایران در آتن گفت : متاسفانه دوران سختی را سپری می کنیم و مشکلات زیادی فرا روی جهان است که با همکاری و همفکری می توانیم به ایجاد آرامش و تحقق ارزش های الهی و انسانی کمک نماییم .

اسقف اعظم یونان با اشاره به مهاجرت صدها هزار پناهجو از مردم جنگ زده عراق و سوریه و افغانستان به سوی کشور یونان و دیگر کشورهای اروپایی گفت :چه کسانی موجب آواره شدن مردم این کشورها شدند غیر از این است که مردم سوریه ، افغانستان و عراق بخاطر بمباران ها و حملات نظامی به این کشورها مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند پس باید باعث و بانی این مشکلات را مورد توجه قرار دهیم .

وی با بیان این مطلب که ” باید با عشق و محبت پناهندگان را در آغوش باید گرفت و نباید از مسببین این آوارگی ها و خرابی ها غافل شد ” خاطر نشان کرد : ما علاقمند به ادامه گفتگوهای دینی با اندیشمندان جمهوری اسلامی ایران هستیم و من همیشه از این گفتگوها که باعث شناخت و صمیمیت بیشتر هر دو طرف می شود حمایت می کنم .

« احمد نادری » سفیر ایران که به تازگی ماموریت خود را در یونان آغاز کرده است، نیز در دیدار با اسقف اعظم یونان ، با اشاره به روند اوضاع سیاسی و کشتار مردم مظلوم و بی گناه یمن توسط ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی ، گفت:رسالت و مسؤلیت رهبران ادیان به ویژه در این مقطع تاریخی بسیار حساس و نقش آنان در پیاده سازی ارزش های الهی و انسانی و مقابله با بی عدالتی و خشونت، پر اهمیت و تاثیرگذار است .

وی با اشاره به گذشت حدود پنج سال بمباران های پی در پی مردم مظلوم یمن توسط رژیم آل سعود گفت بیش از پنجاه هزار انسان بی گناه در این جنگ ظالمانه کشته شده اند در حالی که رژیم آمریکا و برخی دولت های غربی نه تنها هیچ اقدامی برای پایان دادن به کشتار مردم بی گناه و تخریب خانه و کاشانه آنها ننموده اند بلکه با حمایت از رژیم سعودی و فروش بیشتر سلاح ، در این کشتار مردم بی گناه شریک بوده اند .

وی تصریح کرد: اما در برابر اصابت چند بمب و موشک به تاسیسات نفتی سعودی ها به یکباره فریادها و اعتراض های آنها بلند می شود و اعلام می نمایند که انرژی دنیا به خطر می افتد، آیا بشکه های نفت از جان انسان ها با ارزش ترند ؟ این دموکراسی و حقوق بشر آمریکایی است .

سفیر ایران در آتن افزود روابط دیرینه و دوستانه دو کشور صاحب تمدن ایران و یونان می تواند زمینه ای برای گسترش مناسبات همه جانبه و هم افزایی برای تحکیم صلح و همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان به ویژه مسلمانان و مسیحیان باشد .

وی همچنین با اشاره به جایگاه اقلیت های دینی از جمله مسیحیان مقیم ایران گفت: اقلیت های دینی از آزادی های کامل برای انجام فرایض دینی و مراسم مذهبی خود برخوردارند و حضور سه نفر نماینده در مجلس شورای اسلامی ؛ وجود مدارس و مراکز فرهنگی ویژه مسیحیان و زندگی مسالمت آمیز در کنار مسلمانان از جمله مواردی است که نمونه آن را در کمتر کشوری می توان یافت.

نادری با اشاره به فعالیت های سه دهه مرکز گفتگوی ادیان جمهوری اسلامی ایران با تشکل ها و مراکز مهم دینی جهان و سوابق این گفتگوها از رهبر کلیسای ارتدوکس برای دیدار از ایران و ملاقات با رهبران مسلمان و مسیحی کشورمان دعوت کرد.

علی محمد حلمی رایزن فرهنگی ایران درر آتن نیز درر این دیدار گفت : ازحمایت جنابعالی به عنوان رهبر کلیسای ارتدوکس یونان و همکاری صمیمانه دبیرکل امور ادیان وزارت آموزش و امور ادیان برای برگزاری مجدد گفتگوهای بین ادیان دو کشور دوست ایران و یونان تشکر می کنم.

وی در ادامه افزود: پس از برگزاری موفق گفتگوهای بین ادیان سال گذشته ۲۰۱۸ در شهر وولوس واقع در شمال یونان که سال گذشته صورت گرفت، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آمادگی خود را جهت میزبانی دور بعدی گفتگوها در سال ۲۰۲۰ اعلام کرده و امیدواریم این دور از گفتگوها همانند گذشته پربار و سودمند برگزار شود .

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.