خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نماینده رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌ها سال نو عبری را تبریک گفت

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)، «حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی» در این پیام تبریک با گرامی داشت روز توبه و رحمت در آیین یهود اظهار داشت: درس بزرگ حضرت موسی (ع) و همه پیامبران بزرگ الاهی به بشریت اصلاح رفتار خود با خداوند و انسانها است. بازبینی رفتار خویش و توبه از اشتباهات و بازگشت به سوی رحمت خداوند است. روزی است برای دگرگونی واقعی و اطاعت از فرامین الاهی. فرامینی که انسان را به یکتاپرستی، اخلاق، صلح و عدالت دعوت می کنند.

نماینده رئیس جمهوری با بیان اینکه ایرانیان کلیمی از قدیمی‌ترین پیروان ادیان توحیدی هستند که قدمتی چند هزار ساله در تاریخ ایران زمین دارند، ادامه داد: آنان تعالیم حیات بخش حضرت موسی (ع) را با باورهای اصیل ایرانی همچون محبت، میهن دوستی، رعایت حقوق شهروندی و پذیرش دیگری، درهم آمیختند و بدین جهت انسان‌های فرهیخته و شایسته ای در میان یهودیان جهان بوده و هستند.

یونسی در بخش دیگری از پیام خود تاکید کرد: بسیار بجاست که همه ما ایرانیان پیرو ادیان توحیدی با همبستگی و انسجام اجتماعی و همچنین با عمل به آموزه‌های رحمانی و تعالیم اخلاقی ادیان آسمانی، در گسترش عدالت، صلح و امید در ایران و جهان کوشا باشیم.

نماینده رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت ها در این پیام ضمن آرزوی سالی سرشار از آرامش و سعادت از خداوند متعال، برای همۀ ایرانیان عزیز کلیمی، بهروزی توأم با موفقیت مسالت کرد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.