خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دادگاهی برای رسیدگی به آزار و اذیت پیروان ادیان تشکیل دهید

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در آلمان، مامور دولت آلمان فدرال در حوزه آزادی دینی، از سازمان ملل متحد خواست تا دادگاهی برای رسیدگی به آزار و اذیت پیروان مذاهب و مومنان تشکیل دهد.

مارکوس گروبل که یکی از نمایندگان حزب دموکرات مسیحی آلمان در پارلمان این کشور است، سال گذشته به عنوان مامور دولت آلمان برای آزادی دینی انتخاب شد. به گفته او پیروان ادیان در سراسر جهان مورد آزار و اذیت گروه‌های افراطی قرار می‌گیرند.

مارکوس گروبل با اشاره به کشتار مسلمانان میانمار و آزار و اذیت مسیحیان، ایزدی‌ها و سایر گروه‌های مذهبی توسط داعش در عراق و سوریه گفت: سازمان ملل متحد باید دادگاهی تشکیل دهد که پرونده‌های مربوط به آزار و اذیت پیروان ادیان در آن رسیدگی شود.

به گفته او، پیروان ادیان مختلف اغلب به بهانه خشونت و ترور گروه‌های افراطی، مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.

گروبل گفت: این در حالی است که ادیان الهی در ایجاد صلح جهانی نقش مهمی ایفا می‌کنند. وی همچنین به نظریه اصلی هانس کونگ، متخصص حوزه الهیات کاتولیک اشاره کرد.

کونگ معتقد است صلح جهانی بدون صلح دینی ممکن‌ نیست.  گروبل با تاکید بر سخنان کونگ افزود: بدون آزادی مذهبی، صلح میان پیروان ادیان در جامعه ایجاد نمی‌شود. آزادی مذهبی در واقع پایه و اساسی صلح در جامعه اروپا است.

وی گفت: آزادی مذهبی سبب می‌شود که پیروان ادیان مختلف درباره حقیقت وجود خدا و ارزش‌های اخلاقی در جهان با یکدیگر به گفت‌وگو بپردازند و شرایط بهتری برای زندگی همه انسان‌ها به وجود خواهد آمد.

به گفته او این امر موجب تبادل افکار میان پیروان ادیان می‌شود و هیچ‌چیز به اندازه این گفت‌وگوها نمی‌تواند به صلح در جهان کمک کند. مسئولیت صحت محتوای اخبار بر عهده خبرگزاری منبع و منتشر کننده آن است و خبروان صرفا این خبر را بازنشر داده است.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.