خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آمادگی دانشگاه ادیان برای راه‌اندازی کلینیک فرقه‌درمانی

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)؛ سیدابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، امروز، ۱۷ مهرماه در نشستی با اصحاب رسانه که در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر «إنّ الله لیؤیّد هذا الدّین بالرّجل الفاجر؛ خداوند این دین را به مرد بدکار یارى می‌کند»، گفت: یک مسئول نادانی اسم شهدا را در برخی کوچه‌های تهران حذف کرد و دل خانواده شهدا را شکست و این امر موجب راه‌اندازی موجی در کشور شد و البته نتیجه این اتفاقات این شد که همگان متوجه شدند، با اسم شهدا نباید شوخی کرد.

وی با تأکید بر اینکه ارتباطات دانشگاه فعال است و از این رو کنفرانس و جلسات بین‌المللی فراوانی در این دانشگاه برگزار می‌شود، افزود: دانشگاه ادیان و مذاهب علاوه بر تدریس، فعالیت بین‌المللی دارد در طول چند سال گذشته حدود ۴۵۲ هیئت از ۵۲ کشور جهان در این دانشگاه حاضر شدند که ۴۵ نفر از آنان سفیران کشورهای مختلف بودند برای مثال روز گذشته سفیر فرانسه در دانشگاه ادیان و مذاهب حضور داشت.

هدف دانشگاه ادیان و مذاهب خودنمایی نیست

عضو هیئت علمی جامعهالمصطفی با اشاره به اینکه هدف دانشگاه ادیان و مذاهب از برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی، خودنمایی نیست، گفت: پذیرش دانشجوی غیرایرانی از سال گذشته آغاز شد و امروز ۳۹۰ دانشجوی خارجی از ۲۰ کشور جهان از جمله اسکاتلند، هند، آلمان و اتریش و..در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند؛۳۷ اردوی دانشجویی به هند، گرجستان، آلمان، فرانسه، دانمارک و اسپانیا داشتیم همچنین۳۱ استاد خارجی و ۲ استاد دائمی خارجی در این دانشگاه تدریس کردند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۶۴ استاد از ۹۹ کشور جهان در این دانشگاه آمدند، گفت: اساتید دانشگاه‌های جهان را دعوت می‌کنیم و در اینجا شیعه‌شناسی را آموزش می‌بینند و بعد به کشورهای خود بر می‌گردند و یک ریال بابت سفر رفت و برگشت آنان پرداخت نمی‌کنیم و هزینه‌های سفر خود را می‌دهند.

وی افزود: ۴۰ نفر استاد دانشگاه از ۱۷ کشور جهان در بهمن ماه با هزینه‌های شخصی خود آمدند تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران را از نزدیک ببینند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب در بیست و چهارمین سالگرد خویش نقش خود را در پایداری صلح و رسالت عالمان و نخبگان جهان در گفت‌و‌گو برای رسیدن به اهداف انبیای الهی به درستی ایفا کرده و تاکنون موفق بوده‌ است و امروزه شاهد هستیم که در آلمان و اروپا و.. دانشگاه ادیان بسیار معروف است.

وی ادامه داد: ۱۰۱ تفاهم نامه با کل دانشگاه‌های جهان از جمله کشور آلمان، ژاپن، عراق، اسپانیا، افغانستان و پاکستان امضا شده‌ است.

نواب با اشاره به ضرب‌المثل قدیمی مبنی بر «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد»، افزود: بیشترین آبرو و اعتبار دانشگاه ادیان و مذاهب ناشی از ظهور و بروز داعش بود؛ اگر داعش در اهواز عزیزان ما را به رگبار بست مقصر آن کم کاری روحانیون است، چرا باید اهواز که مهد و خاستگاه تشیع است با چند هزار نیروی تغییر مذهب دیده روبرو باشد چرا امروز در زندان‌های ما انسان‌های تغییر مذهب داده وجود دارد، مقصر اصلی این اتفاقات روحانیت هستند که کم‌کاری کردند.

ظهور و بروز فرقه‌های مهدویت در قم

وی با اشاره به ظهور و بروز فرقه‌های مهدویت در قم، افزود: دانشگاه ادیان و مذاهب برای برگزاری کلینیک فرقه‌درمانی آمادگی کامل خود را به تمامی نهادهای استانی و کشور اعلام می‌کند. در حال حاضر در قم، انسان‌هایی که تغییر مذهب می‌دهند بسیار زیاد است؛ لذا ما در زمینه فرقه‌درمانی و جلوگیری از تحریفات دینی لازم است تا یک کلینیک فرقه‌درمانی ایجاد کنیم.

عضو هیئت امنای جامعه‌المصطفی گفت: امروز ضرورت حضور دانشگاه ادیان از همه زمان بیشتر تشخیص داده می‌شود و هر چه جلوتر می‌رویم ضرورت حضور آن بیشتر احساس می‌شود، قرن‌های گذشته قرن جنگ‌های دینی بود اما امروزه قرن جنگ‌های مذهبی است به عبارت دیگر بهانه جنگ در خاورمیانه بهانه‌های مذهبی است؛ امروز متاسفانه همه جنگ موجود در خاورمیانه و در عراق، سوریه، لبنان، یمن، افغانستان و پاکستان است.

نواب در خصوص اینکه عده‌ای می‌گویند طلاب دین‌دار وارد دانشگاه ادیان و مذاهب می‌شوند و بی‌دین خارج می‌شوند، این شایعه را رد و بیان کرد: کسی که چنین ادعایی دارد باید با ذکر نام و مدارک ثابت کند، اگر دانشگاه ادیان و مذاهب سبب انحراف طلاب می‌شود چرا بیشترین پذیرش دانشجو و بیشترین حضور طلبه در این دانشگاه است؟

نواب در خصوص شایعه مزایده دانشگاه ادیان و مذاهب، اظهار کرد: این دانشگاه از بانک دو مورد وام گرفته بود و یکی از این دو وام تسویه نشده و بدهی وجود دارد، برخی از دستگاه‌های سیاسی که از دانشگاه ادیان و مذاهب کینه به دل دارند این بدهی را رسانه‌ای کردند اما نه تنها به فعالیت دانشگاه ضربه‌ای وارد نشد بلکه منجر به افزایش پذیرش دانشجوی در مقطع دکتری در سال ۹۸ شد.

وی در پایان گفت: گسترش رشته‌های پژوهش‌محور، رسانه و افزودن بسیاری از رشته‌های جدید به خصوص رشته‌های نزدیک به بازار کار از جمله برنامه‌های آینده این دانشگاه است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.