خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

انتقاد برنده نوبل اقتصاد به نگاه منفی نخست وزیر هند به مسلمانان

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ آمارتیا سن از برندگان جایزه نوبل اقتصاد در مصاحبه با نیویورکر گفت: نارندرا مودی نخست وزیر هند درباره مذاهب گوناگون و همچنین تنوع قومیت ها در این کشور وسعت دید ندارد.

به گفته سن، مودی سیاستمدار موفقی است اما از کودکی تحت تاثیر تعالیم «سوایمسواک سانگ» قرار داشته است. سوایمسواک سانگ دیدگاهی منفی در خصوص مسلمانان داشت و معتقد بود که مسلمانان برای سال های متمادی هند را مورد حمله قرار داده اند از همین رو هند باید یک بار برای همیشه از دست آنها خلاص شود.

به گفته «سن» وجود ادیان و مذاهب مختلف کمک زیادی به بنگلادش و همچنین هند کرده اما در سال های اخیر در هند تلاش هایی برای کم رنگ کردن این موضوع انجام شده است.

سن در این مصاحبه گفت: بنگلادش امروز در بسیاری از جهات از جمله امید به زندگی و سواد زنان از هند موفق تر است. علاوه بر آن نگاهی که به مسلمانان در هند می شود با نگاه به مسلمانان در بنگلادش متفاوت است و من معتقدم تنوع ادیان کمک زیادی به بنگلادش کرده است.

وی معتقد است که در هند امروز هر چیزی از سوی هندوها کنترل می شود و یک مسلمان فقط بخاطر اینکه گوشت گاو خورده مورد عذاب قرار می گیرد.

آمارتیا سن در بخش دیگری از مصاحبه با نیویورک می گوید: هند نه تنها در خصوص دموکراسی و سکولاریسم بلکه در فهم تاریخ هندوها نیز گرفتار سقوط شده است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.