خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مسلمانی که حرفه پزشکی را برای ترویج پیام اسلام رها کرد

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ محمد ال‌نینووی که از دانشکده پزشکی در دانشگاه ایلینوی فارغ التحصیل شده بود و هنگام حادثه ۱۱ سپتامبر در کالج گووینت در جورجیا به تدریس مشغول بود تصمیم گرفت زندگی خود را برای همیشه تغییر دهد و به جای دنبال کردن شغل پزشکی، مبلغ اسلامی شود.

ال نینووی به جای دنبال کردن شغل پزشکی به عنوان متخصص بیهوشی ، راهی سفری شد تا اسلام را به مردم دنیا بشناساند. در طول سال های گذشته ، او به طورگسترده سفر کرد تا پیام عشق دینی را منتشر کند و برداشت مردم از دین اسلام را تا آنجایی که در توان دارد تغییر دهد.

ال نینووی می گوید: احساس می کردم که این وظیفه من است. اعتقاد مذهبی که با آن بزرگ شده بودم در رسانه ها سیاه نمایی می شد. برای من غیرقابل تصور بود، دینی که بر اساس عشق و دلسوزی بی قید و شرط بنا شده می تواند به عنوان توجیهی برای ارتکاب خشونت استفاده شود.

او از سال ۲۰۰۱ تاکنون هر روز کارگاه های آموزشی، سمینارها و کلاس هایی برگزار کرده که پایه و اساس ایمان اسلامی را که عشق و دلسوزی بی قید و شرط است، آموزش می دهد.

در اوایل سال ۲۰۱۳ ، وی موسسه ای با نام مدینه، یک مسجد و یک مرکز فرهنگی تاسیس کرد که دارای یک مدرسه علمیه و آموزشگاه است. مرکز مذکور یکی از معدود مدارس علمیه در آمریکا می باشد که هدف آن آموزش مبلغان دینی و ائمه جماعت است. وی اخیرا کتابی را نیز با عنوان «کتاب عشق» منتشر کرده که به مؤلفه های معنوی اسلام و مذاهب به طور کلی می پردازد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.