خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

قدردانی دانشجویان مسیحی فیلیپین از نشست «مریم در قرآن»

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)؛ رایزنی فرهنگی کشورمان در مانیل ۲۵ شهریورماه نشست مشترکات اسلام و مسیحیت با عنوان «مریم در قرآن» را در مدرسه «ادیان شرقی» جنبش فوکولاره فیلیپین در شهر «تاگای تای» برگزار کرد.

این برنامه به دعوت جنبش فوکولاره شعبه فیلیپین که زیر نظر پاپ، رهبر کاتولیک‌های جهان، فعال است، برگزار شد و با کارگاه خوشنویسی ایرانی همراه بود.

در این مراسم که به مدت چهار ساعت ادامه یافت، حدود ۵۰ نفر از دانشجویان کشورهای مختلف آسیایی و اعضای ارشد جنبش گفتگوی ادیان فوکولاره حضور داشتند.

در آغاز برنامه فیلم کوتاهی از ایران و سپس بخش‌هایی از فیلم حضرت مریم(س) برای دانشجویان به نمایش درآمد که مورد توجه قرار گرفت.

متن کامنت‌های قدردانی دانشجویان مدرسه ادیان شرقی فیلیپین از برزیل و کشورهای مختلف آسیایی که برای رایزنی فرهنگی ایران در مانیل ارسال شد، بدین شرح است:

ما مجددا از لطف شما که روز دوشنبه ۱۶ سپتامبر(۲۵ شهریور ۹۸) برای بازدید مدرسه ادیان شرقی ما در «تاگای تای» آمدید، برگزاری کارگاه خوشنویسی فوق العاده و عالی، در میان گذاشتن آیات «مریم در قرآن» و تعامل با ما تشکر کنیم. من بسیار قدردان هستم، ارائه گزارش راجع به ایران وخوشنویسی که به من کمک کرد تا فرهنگ شما را بهتر بفهمم. فیلم و نمایشگاه درباره مریم در قرآن یک نقطه مشترک عالی و فوق العاده میان ادیان ما(اسلام و مسیحیت) بود که باید راجع به آن جشن گرفته و تحقیق شود تا مسلمانان و مسیحیان بتوانند به هم نزدیک‌تر شوند. من شخصا از تمام زمانی که با هم گذراندیم و در آن زندگی‌ها و باورهایمان را با هم به اشتراک گذاشتیم بسیار لذت بردم. بسیار ممنون از دوستی و تعامل شما» (روبرت از برزیل)

«در اندونزی یعنی جایی که من از آن آمده‌ام شیعیان و اهل تسنن بسیار با هم دیده می‌شوند. من بسیار خوشحالم که امروز از طرف شما هم شنیدم و بیشتر فهمیدم. چون من فکر می‌کنم گفت و گو باعث می‌شود دیدگاهی متعادل از مسائل به دست آوریم». (پاردومان از شهر مِدان اندونزی)

«این اولین تجربه من در بودن کنار مسلمانان بود. اگر به رسانه‌ها و چیزهایی که از آن‌ها شنیده بودم تکیه می‌کردم امروز باید مقداری می‌ترسیدم؛ اما امروز من درک جدیدی از اسلام دارم و اهمیت بودن در فضای گفت‌وگو را فهمیدم». (پیتر از ویتنام)

«بسیار خوب است که درباره عقاید مشترک یکدیگر می‌شنویم. گفت‌و‌گوی امروز، دیدگاه من درباره مسلمانان را تغییر داد چون من آن‌ها را بیشتر شناختم. من فهمیدم که ما نباید خیلی به فضای مجازی توجه کنیم چون بیشتر مردم را گیج می‌کنند. من از ایده انجام تحقیق‌کردن درباره همه موضوعات که در جلسه مطرح شد، قدردانی می‌کنم».(پرینس از «تاگای تای» فیلیپین)

«دوستی با شما بسیار عالی بود. ما دیدیم که با شما مشترکات زیادی داریم و می‌توانیم برای جهانی متحد کار کنیم».(وشنا از کامبوج)

«هنگامی که ما با اعضای دیگر مذاهب شخصا ارتباط داریم تجربه گفت‌و‌گو را می‌سازیم و باعث از بین‌بردن موانع یعنی همان پیش داوری‌ها می‌شویم».(وو از تایلند)

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.