خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کلیسا و مسجد مرزی در سن دیگوی آمریکا روز دعای وحدت برگزار می کنند

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ کلیسای نخست اتحاد متدویست و مرکز اسلامی سن دیگو خواستار برپایی یک روز وحدت برای همه ادیان ، و برگزاری دعای وحدت ملی شدند. این مراسم یکشنبه ، ۲۷ اکتبر از ظهر تا ۲ بعد از ظهر در پارک دوستی برگزار می شود.

این کلیسا و مسجد در سن دیگو در ایالت کالیفرنیای آمریکا، خواستار برگزاری روز «دعای ملی» در پارک دوستی شدند؛ مکانی که خانواده های مهاجران در منطقه مرزی ایالات متحده با مکزیک با هم دیگر ملاقات می کنند.

این گروه همچنین برای تشویق سیاستمداران دولت فدرال برای باز نگه داشتن پارک دوستی ، یک فیلم کوتاه منتشر می کند که این فیلم «دعایی فراتر از مرزها» نامیده شده است.

داستین کراون با شورای روابط اسلامی اسلامی آمریکای، شعبه سن دیگو در این رابطه گفت: پارک دوستی تنها مکانی در مرز ایالات متحده و مکزیک است که خانواده هایی که تحت سیاست مهاجرت ایالات متحده از یکدیگر جدا شده اند می توانند در آنجا جمع شوند و با هم ملاقاتی داشته باشند.

از سال ۲۰۱۱ تاکنون هر هفته در این پارک نماز برگزار می شود.

امام طاها حسنه از مرکز اسلامی سن دیگو نیز دراین رابطه گفت: ما می توانیم وقتی با هم جمع می شویم دعا کنیم و با هم غذا شدن، هم نشین یکدیگر شویم.

به گفته برگزارکنندگان گویی تهدیدهایی از سوی دولت آمریکا برای بسته شدن پارک دوستی وجود دارد، اما خوشبختانه هنوز اقدامی در این رابطه صورت نگرفته است. آ نها امیدوار هستند که ادامه حضورشان سیاستمداران را به باز نگه داشتن این مکان تشویق کند.

کراون می گوید: میلیون ها خانواده در ایالات متحده و مکزیک به هیچ وجه به یکدیگر دسترسی ندارند.بسته شدن پارک دوستی باعث می شود که امکان دیدن همدیگر به کل از بین برود.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.