خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

فرهنگ ارامنه از نگاه عکاسان

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ در زندگی تلاش کرده ایم که لحظه‌ای از آن را به وسیله هنر زندانی کنیم گاهی عکسی را ثبت کردیم یا نقشی را با قلم کشیدیم تا نه تنها لحظه را بلکه قسمتی از فرهنگ را به یادگار بگذاریم.

گالری کلیسا وانک نیز این روزها میزبان آثار عکاسان ارمنی شده است تا بخش کوچکی از فرهنگ آن‌ها را به نمایش بگذارد و دنیا را از قاب دوربین یک عکاس ارمنی به مخاطبان نشان دهد. مانیا غوکاسیان، کیوریتور این نمایشگاه و مسئول روابط عمومی کلیسا وانک در خصوص برگزاری این نمایشگاه به خبرنگار ما می‌گوید: “مسروب ماشتوتس” روحانی است که در سال ۱۴۰۶ میلادی حروف ارمنی را ابداع میکند و پس از آن همراه شاگردانش انجیل را به زبان ارمنی ترجمه می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: این روز را در تاریخ به عنوان روز ابداع خط و روز معلم نامگذاری کرده‌اند و چون بخش عمده و تاثیر گذار هر فرهنگ زبان و خط آن فرهنگ است، از این روز به عنوان روز فرهنگ ارامنه نیز یاد می‌شود.

غوکاسیان می‌افزاید: این نمایشگاه به سفارش حوزه هنری به مناسبت روز فرنگ و ادب ارامنه برگزار شده است. نمایشگاه با تلاش های مسئول کتابخانه کلیسا و روابط عمومی کلیسا وانک اصفهان در همین کلیسا برگزار شد.

مسئول روابط عمومی کلیسا وانک می‌گوید: این نمایشگاه با آثار ۱۰ عکاس با نام های آربی بابومیان، سواک الکساندریان، شانت ملکنیان، لیلیت گوگیان، واچیک هایراپطیان، وارتینه آقانیان، وتزریک ملکنیان، واناند عیسی قلیان، ویگن مگردچیان، هایک خسرویان است که هر هنرمند سه اثر از برترین آثار خود را انتخاب کرده و برای نمایش در این نمایشگاه به موزه کلیسا داده است.

غوکاسیان در خصوص فروش این تابلو ها خاطرنشان می‌کند: برخی از هنرمندان علاقه داشتند که آثار خود را به فروش برسانند و برخی این آثار را برای خود نگاه میدارند. علاقمندان میتوانند برای بازدید یا خرید این آثار تا ۲۵ مهرماه به گالری کلیسا وانک مراجعه کنند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.