خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نگرانی پارلمان قرقیزستان از فعالیت سازمان‌های افراطی در این کشور

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ نمایندگان پارلمان قرقیزستان در جلسه علنی اقدامات کمیسیون امور ادیان این کشور را مورد انتقاد قرار دادند.

در ابتدای جلسه «زائربک ارگشیف» رئیس کمیسیون امور ادیان قرقیزستان گزارشی را قرائت کرد و در آن از ممنوعیت فعالیت سازمان‌های مذهبی مانند «شاهدان یهوا» و «تبلیغ جماعت» در روسیه، تاجیکستان و ازبکستان خبر داد و تاکید کرد که این گروه‌ها در قرقیزستان به طور آزادانه فعالیت می‌کنند.

وی گفت: فعالیت این سازمان‌های افراطی در قرقیزستان همچنان ممنوع‌ نیست.

«محبت مولیاناوا» نماینده پارلمان با اشاره به این گزارش تصریح کرد: مسائل مربوط به گسترش عقاید افراطی تشدید می‌شود و با وجود دلائل محکم برای ممنوعیت این جنبش‌ها چرا اقدامات جدی در برخورد با آنان صورت نگرفته است؟

دیگر نمایندگان پارلمان از اظهارات مولیاناوا حمایت و بر بررسی بیشتر این موضوع تأکید کردند.

ارگشیف در جواب به نظرات نمایندگان پارلمان گفت: برای ممنوعیت این سازمان‌ها باید دستوری از سوی کمیته امنیت ملی صادر شود و ما تنها پس از این دستور به بررسی موضوع می‌پردازیم.

«میرلان کنیمتاف» معاون وزیر کشور در این جلسه گفت: وزارت کشور برای کنترل صلح و ثبات در حوزه دینی اقدامات مختلفی از جمله نظارت بر رسانه‌ها، اینترنت و گفت‌وگو با نمایندگان جنبش‌های مختلف را انجام می‌دهد.

ابراز نگرانی نمایندگان قرقیزستان در مورد فعالیت گروههای افراطی در این کشور در حالی است که تعداد زیادی از شهروندان قرقیزی در گروههای تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره در زمان جنگ سوریه و عراق عضویت داشتند و تعدادی از این افراد در این درگیریها کشته و تعدادی به افغانستان منتقل شده اند.

خطر اقدامات تروریستی همواره قرقیزستان را تهدید می‌کند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.