خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

وجود زندگی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان در ایران

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ محمدرضا قزلسفلی که در مراسم تشیع پیکر بانوی فعال و خیر خواه مسیحی و با حضور مقامات دولتی، کشیش‌ها و شخصیت‌های مسیحی همراه بود، در خصوص همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان در جمهوری اسلامی ایران به ایراد سخن پرداخت.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دراوگاندا به نمایندگی از ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سفیر کشورمان درگذشت بانوی خیرخواه و مفید را به خانواده متوفی و جامعه مسیحیان اوگاندا تسلیت عرض کرد و ضمن ابراز همدردی با بازماندگان گفت: جامعه مسیحیان اوگاندا تلاش ها و خدمات این بانوی بزرگ را فراموش نخواهد کرد.

رایزن فرهنگی درادامه سخنان خود ضمن اشاره به سخن حضرت عیسیِ مسیح (ع) که دنیا مانند یک پل است که باید از آن گذشت، به تشریح حدیثی ازپیامبر اسلام (ص)، (دنیا مزرعه آخرت است )پرداخت و گفت :برای برداشت محصول بیشتر و بهتر ( بهشت ) در این جهان و روز قیامت هر چه در توان هست باید برای کِشت و کاشت بکار برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه که مسیحیان در جمهوری اسلامی ایران مورد احترام خاصِ مقام معظم رهبری ، قانون اساسی ، دولت و ملت بوده و بر اساس آئین های اعتقادی خود زندگی می کنند گفت :دشمنانِ ایران با استناد به گزارش های بی اساس عوامل مزدور خود تصویری نادرستی از چهره زیبای انقلاب اسلامی ایران ترسیم نموده و مزورانه آن را ضد مسیحیت و ناقض حقوق پیروان ادیان توحیدی معرفی نمایند.

قزلسفلی در بخشی از سخنان حود با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران صلح آمیز ترین و مسالمت آمیز ترین کشور دنیا می باشد خطاب به مسیحیان حاضر در کلیسا گفت در ایران مسجد و کلیسا ، مسلمان و مسیحی همه در کنار هم آزادانه مطابق آئین های اعتقادی خود برای توسعه و آبادانی کشور تلاش می کنند.

رایزن فرهنگی در بخشی از سخنان خود ضمن اشاره به چند حدیث و روایت از پیامبر اکرم (ص) ، ائمه اطهار (ع) و بیاناتی از امام خمینی (ره) در وصف مقام و جایگاه حضرت عیسیِ مسیح (ع) در اسلام و همچنین دیدارهای امام خامنه ای (مدظله العالی ) از مسیحیان در ایام کریسمس گفت :نام عیسی مسیح (ع) به عنوان یکی از پیامبران اولوالعزم بیست و پنج بار و نام و عظمت مقام حضرت مریم (س) یکصد و بیست و سه بار در قرآن مجید تکرار و یکی از سوره ها به نام مریم نامیده شده است.

رایزن فرهنگی با عنایت به سنخیت مراسم در بخشی از سخنان خود خطاب به پدران و مادران حاضر در کلیسا به نقش فرزند صالح در آخرت به تشریح محتوای حدیثی از پیامبر اکرم (ص) در زمان حضرت عیسی (ع) راجع به ماجرای آمرزیده شدن پدر متوفی به خاطر انجام اعمال صالح و اکرام به یتیم توسط فرزند بالغ وی( آن متوفی ) پرداخت.

قزلسفلی با تاکید بر اینکه یکی از راه های اصلاح و نجات مردم جهان از بحران های مختلف فرهنگی و اجتماعی ، سرمشق قراردادن فضائل و پندهای حضرت عیسی(ع) می باشد به توضیح محتوای حدیثی از عیسیِ مسیح (ع) مبنی بر اینکه مصلحین و عاملین به اعمال صالح در جامعه و اصلاح کنندگان مشکلات میان مردم در روز قیامت از ” مقربان ” هستند پرداخت.

وی درپایان سخنان خود با اشاره به وجود مشترکات فراوان بین اسلام و مسیحیت به از جمله اصل انتظار و اعتقاد به منجی موعود (عج) گفت بر اساس دلائل نقلی و عقلی وقوع انقلاب جهانی به رهبری منجی موعود (عج) و حضرت عیسی (ع) در آخر زمان حتمی می باشد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.