خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حرکت در مسیر پیامبر(ص) موجب سعادت انسان در دنیا و قیامت می‌شود

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)؛ ماموستا هاشم نوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار داشت: رحلت پیامبر عظیم‌الشان اسلام ضایعه‌ای بزرگ برای مسلمانان بود.

وی خاطرنشان کرد: شنیدن خبر این واقعه به حدی سنگین بود که وقتی صحابه در غزوه احد شایعه شهادت حضرت رسول را شنیدند دیگر نای جنگیدن نداشتند.

نوری از مالک بن انس روایت کرد که شهر مدینه روزی سخت‌تر و غم انگیزتر از روز رحلت پیامبر (ص) را به خود ندیده است.

وی عنوان کرد: پیامبر (ص) در ۲۳ سال رسالت و دعوت خود انسانیت را به کمال رسانید و به واسطه دین مبین اسلام تمدن‌های رم و ایران و شبه‌جزیره عربستان را که پر از گمراهی و بت‌پرستی و فساد اخلاقی شده بودند را هدایت کردند.

وی اظهار داشت: پیامبر مکرم اسلام معضل برده‌داری را از بین بردند و هزاران مشکل دیگر آن زمان را اصلاح و یا حذف کردند.

امام جمعه اهل سنت قروه افزود: پیامبر(ص) با دست خالی و تنها با شعار لا اله الا الله انسانیت و بشریت را از سقوط در لبه پرتگاه نجات دادند و به اذعان دانشمندان شرقی ایشان بزرگترین خدمات را به جامعه بشریت ارائه دادند.

وی اذعان کرد: پیامبر مکرم اسلام بهترین عدالت و امنیت را در جهان برقرار کرد.

امام جمعه اهل سنت قروه افزود: پیامبر نماد عدالت و انسان‌سازی هستند و حرکت در مسیر ایشان موجب سعادت انسان در دنیا و قیامت می‌شود.

وی با بیان حدیثی از رسول اکرم (ص) که اسلام با غریبی آغاز به کار کرد و در آینده نیز به حالت غربت خود باز می‌گردد، عنوان کرد: امروزه آینده‌نگری پیامبر به حقیقت پیوسته و دین مبین اسلام با اینکه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون پیرو دارد اما در میان سایر ادیان غریب افتاده است.

نوری تصریح کرد: امت اسلامی با به وجود آمدن فرقه‌ها و احزاب مختلف دائم در حال نزاع و جنگ هستند که به حقیقت این اقدام امروز مسلمانان قطع به یقین مورد قبول و رضایت حضرت رسول اکرم (ص) نخواهد بود چرا که مسلمانان باید از تفرقه و حزب‌گرایی دوری گزینند و به یک امت واحده تبدیل شوند.

وی در ادامه به پیاده‌روی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت:  این حرکت، حرکتی عظیم و پسندیده است که موجب هراس و واهمه دشمنان اسلام و ایران شده است.

امام جمعه اهل سنت قروه اذعان کرد: دشمنان ما سعی دارند این حرکت و سایر حرکات عظیم اسلامی مانند حج را دائماً مورد هجمه قرار دهند اما باید بدانند که هجمه‌های آنان هیچگاه امت مسلمان را دلسرد نخواهد کرد.

نوری تصریح کرد: دشمنان اسلام باید بدانند مسلمانان با همچین حرکات پرشوری محبت خود را به اهل بیت(ع) نشان می‌دهند و وحدت خود را حفظ می‌کنند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.