خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

موبد دکتر اردشیر خورشیدیان: جشن مهرگان جایگزین جشن ولنتاین شود

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)، موبد دکتر اردشیر خورشیدیان در نشست تخصصی محبت و عطوفت که در مشهد برگزار می شد، با اشاره به تاریخ جشن مهرگان و شکست ضحاک توسط کاوه آهنگر گفت: جشن مهرگان باید جایگزین جشن ولنتاین در ایران شود زیرا در فرهنگ ایرانی مهر باید همراه با تعهد و پیمان باشد و مهر بدون پیمان جز دروغ و هوس چیزی نیست.

فرنشین انجمن موبدان تهران افزود: جشن مهرگان متعلق به تمام ایرانیان باستان است که شامل ۱۸ کشور کنونی در جهان می شود و اگر این کشورها بتوانند مهر و پیمان را در میان خود گسترش دهند و به اشتراک بگذارند هیچ دشمنی توان رویارویی با اتحاد آنها را نخواهد داشت.

وی ادامه داد: عشق، مهر و محبت آموختنی است و در فرهنگ ایران باستان خردورزی و مهرورزی از طرف خداوند در اختیار انسان قرار گرفته است تا با گسترش آن به خدای نزدیک‌تر شود.

موبد دکتر اردشیر خورشیدیان افزود: پیامبران آمده اند تا انسان‌ها را به خدا نزدیک‌تر کنند و انسان‌ها نیز بدون شناخت از طبیعت نمی‌توانند خدا را بشناسند.

گفتنی است دومین نشست تخصصی محبت و عطوفت در ادیان ابراهیمی، پنجشنبه نهم آبان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم اسلامی رضوی با همکاری جامعه المصطفی العالمیه خراسان و سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی برپا شد، در این نشست خاخام آرش آبایی از جامعه کلیمیان و کشیش داریاوش عزیزیان از آشوریان ارومیه نیز به سخنرانی پرداختند.

موبد دکتر اردشیر خورشیدیان

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.