خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نمایشگاه میراث حضرت ابراهیم(ع) در بوستون، همدلی میان‌ادیانی را تشویق می‌کند

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)؛ در پاسخ به موج نفرت ضداسلامی و دین هراسی در آمریکا، پیروان ادیان مختلف ابراهیمی در شهر بوستون در ایالت ماساچوست گردهم جمع شدند تا با برگزاری یک نمایشگاه میان ادیانی درباره حضرت ابراهیم (ع)، پیام وحدت را به جهانیان برسانند.

کشیش ایمی مک کریث، سرپرست کلیسای تاریخی سنت پائول در این باره به خبرنگاران گفت: میراث ابراهیم (ع) در تاریخ بشری بسیار پیچیده است و تماما درباره گل ها و رز ها نیست.

وی افزود: بسیاری از مردم که به نمایشگاه آمدند با روایت های تاریخی زندگی حضرت ابراهیم در نسخ تاریخی آشنا بودند. و هر قطعه هنری آنان را دعوت می کن تا عمیق درباره هر روایت زندگی پیامبر فکر کنند، بررسی کنند و بیشتر ببینند.

به گفته او، ایده برگزاری این نمایشگاه برای اولین بار پس از تیراندازی های مرگبار در کنیسه پیتسبورگ به فکر کشیشان کلیسا خطور کرد و هدف آنان این بود که وحدت و همدلی میان پیروان ادیان مختلف ابراهیمی را تقویت سازند.

طبق گفته های مک کریت ، بیش از هزار نفر از مردم محلی در محوطه بوستون گردهم جمع شند تا برای جان باختگان دعا کنند.

مک کریث گفت: من به جمعیت زیادی نگاه کردم. این کاملاً واضح بود که همه آنها واقعاً خواهان آینده مسالمت آمیز و صلح طلب بودند. ما می خواهیم با هم علیه خشونت کار کنیم اما حتی همدیگر را نمی شناسیم. متاسفانه در شرایط کنونی احتمال اینکه چنین حادثه ای یک بار دیگر رخ دهد بسیار زیاد است و ما باید برای حمایت از همدیگر و دفاع از هم آماده باشیم.

گفتنی است نمایشگاه دو ساله تور «ابراهیم؛ از یکی و بسیاری» توسط کشیش پائول گوردون چندلر از سازمان کاروان، یک موسسه هنر بین المللی غیرانتفاعی وابسته به کلیسای اسقفی برگزار گردید.

این نمایش پس از نخستین حضور در رم در ماه می ، تور پاییزی ۲۰ ماهه ایالات متحده را در ابتکار سه گانه نبراسکا آغاز کرد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.