خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

انتشار بیانیه «دین در دانشگاه‌ها» در آلمان

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ مسئولان جوامع مذهبی آلمان در فرانکفورت بیانیه مشترکی را درباره نقش جوامع مذهبی در مؤسسات آموزش عالی منتشر کردند. آنطور که انجمن دانشگاه‌ها و کلیساهای کاتولیک در آلمان اعلام کرده است؛ مسئولان جوامع اسلامی، مسیحی و یهودی در این بیانیه راهبردی از محدودشدن فعالیت‌های اعضای جوامع مذهبی در دانشگاه‌های آلمان اظهار نارضایتی کردند و خواستار از سرگیری فعالیت آنها شدند.

در بخشی از این بیانیه آمده است:«در چند ماه گذشته، فعالیت گروه‌های مذهبی و همچنین مؤسسات کلیسایی در دانشگاه‌های آلمان از سوی مسئولان دانشگاه‌ها محدود و حتی با برخی از اعضای انجمن‌های مذهبی در دانشگاه‌ها برخورد شده است.»

مسئولان برخی از دانشگاه‌ها پیش‌تر اعلام کرده‌ بودند که به دلیل ترس از اقدامات گروه‌های افراطی، از فعالیت برخی انجمن‌های مذهبی در دانشگاه جلوگیری خواهد شد. این در حالی است که مسئولان جوامع مذهبی در بیانیه «دین در دانشگاه‌ها» خواستار آزادی عمل بیشتر نمایندگان جوامع اسلامی، مسیحی و یهودی در موسسات آموزش عالی آلمان شده‌اند.

این بیانیه از سوی انجمن دانشجویان پروتستان، انجمن کاتولیک و کلیساها در دانشگاه‌ها، اتحادیه دانشجویان یهودی و شورای دانشجویان مسلمان امضا شده است. این جوامع مذهبی در حدود ۳۰۰ گروه و انجمن دانشگاهی در مؤسسات آموزش عالی سراسر آلمان دارند.

در بخش دیگری از این مقاله آمده است: «ما خودمان را به عنوان بازیگران یک جامعه می‌دانیم و می‌خواهیم به ترویج انسانیت، همبستگی صلح‌آمیز و فعالیت‌های مشترک در دانشگاه‌ها کمک کنیم. ما اعتقاد داریم که همه باید در یک جهان برابر زندگی کنیم.»

الکساندر لورتس، رئیس کنفرانس وزیران فرهنگ که در مراسم امضای این بیانیه حضور داشت، در سخنرانی ابتدایی مراسم گفت:« این بیانیه راهبردی در واقع رؤسای دانشگاه‌ها را دعوت می‌کند که درباره نقش دین در مؤسسات آموزش عالی با مسئولان جوامع مذهبی به بحث بپردازند.»

مراسم امضای بیانیه راهبردی به میزبانی دانشگاه «گوته» آلمان برگزار شد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.