خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

روغن‌های گیاهی، کاربرد و خواص آن‌ها

به گزارش سرویس بازار ادیان نیوز (ردنا)؛ روغن‌های گیاهی مختلف کاربردها و اثرات متفاوتی دارند. در زیر به برخی کاربرد های روغن‌های گیاهی اشاره می کنیم:

انواع روغن های گیاهی

روغن ریحان

از روغن ریحان برای تیز کردن غلظت و کاهش برخی از علائم افسردگی استفاده می‌شود. ممکن است سردرد و میگرن را تسکین دهد. باید از آن در دوران بارداری اجتناب کرد.

روغن برگاموت

گفته می‌شود که روغن ضروری برگاموت برای دستگاه ادراری و دستگاه گوارش مفید است. هنگامی که با روغن اوکالیپتوس ترکیب شد ممکن است به رفع مشکلات پوستی، از جمله مشکلات ناشی از استرس و آبله مرغان کمک کند.

روغن فلفل سیاه

معمولاً برای تحریک گردش خون، درد و درد عضلانی و کبودی استفاده می‌شود. به همراه روغن زنجبیل از آن برای کاهش درد آرتریت و بهبود انعطاف پذیری استفاده می‌شود.

روغن میخک

روغن میخک یک ضد درد موضعی یا ضد درد است که معمولاً برای درد دندان استفاده می‌شود. همچنین از آن به عنوان یک ضد اسپاسم ضد اسپاسم، برای جلوگیری از استفراغ و حالت تهوع استفاده می‌شود و به عنوان یک ماده مخدر برای جلوگیری از گاز در روده استفاده می‌شود. این ماده دارای خاصیت ضد میکروبی، آنتی‌اکسیدانی و ضد قارچ است.

روغن اکالیپتوس

روغن اکالیپتوس می‌تواند به تسکین مجاری هوایی در هنگام سرماخوردگی یا آنفولانزا کمک کند. اغلب با نعناع ترکیب می‌شود. بسیاری از افراد به اکالیپتوس حساسیت دارند، بنابراین باید مراقب باشید.

روغن گل یاس

روغن گل یاس به عنوان آفرود زیازیاک توصیف شده است. در حالی که شواهد علمی فاقد آن هستند، تحقیقات نشان داده است که بوی یاس امواج بتا را افزایش می‌دهد ، که با هوشیاری ارتباط دارند. به عنوان یک محرک، ممکن است جریان خون آلت را افزایش دهد.

روغن درخت چای

گفته می‌شود که روغن درخت چای دارای کیفیت ضد میکروبی و ضد عفونی‌کننده منبع چربی است. معمولاً در شامپوها و محصولات مراقبت از پوست، برای درمان آکنه، سوختگی و گزش استفاده می‌شود. این ماده در شستشوی دهان وجود دارد اما هرگز نباید بلعیده شود، زیرا سمی است.

روغن آرگان

روغن آرگان یکی از ویژه‌ترین مایعات طبیعی است که به طلای مایع معروف شده و به دلیل پر خاصیت بودن این ماده است! این محصول برای موهای آسیب دیده بسیار گزینه خوبی است زیرا باعث حفظ رطوبت در تمامی نواحی مورد استفاده و همین‌طور باعث درمان شوره و خشکی مو می‌شود، برخی معتقدند حتی استفاده از روغن آرگان می‌تواند به رویش مجدد مو کمک کند که این امر بسیار فوق العاده است .

روغن آووکادو

آووکادو یک میوه است. بر خلاف بسیاری از میوه‌ها، از این میوه به دلیل غنی بودن از چربی‌های سالم اغلب برای تولید روغن استفاده می‌شود. می‌توان گفت روغن آووکادو از روغن‌های خوش طعم موجود هست و دارای مزایای فراوانی است که عمدتاً مربوط به محتوای آنتی‌اکسیدان‌ها و چربی‌های سالم است.

کاربرد سایر روغن های گیاهی

  • روغن بابونه می تواند اگزما را درمان کند.
  • روغن رزماری ممکن است به نفع سیستمهای عصبی و گردش خون باشد.
  • روغن سیترونلا نسبی از لیموترش است و به عنوان ماده دفع کننده حشرات عمل می‌کند.
  • برای کاهش استرس و همچنین به عنوان ماده دافع کننده پشه می توان از روغن شمعدانی برای مشکلات پوسته منبع اعتماد استفاده کرد.
  • روغن اسطوخودوس به عنوان ضد عفونی کننده برای بریدگی و سوختگی جزئی و برای تقویت آرامش و خواب استفاده می‌شود. گفته می‌شود که سردرد و علائم میگرنی را تسکین می دهد.
  • گفته می‌شود که روغن لیمو  به تسکین علائم استرس و افسردگی کمک می کند.
  • روغن رزماری ممکن است باعث تقویت رشد مو، تقویت حافظه، جلوگیری از اسپاسم عضلات و پشتیبانی از سیستم گردش خون و عصبی شود.
  • اعتقاد بر این است که برخی از اسانس چوب چوب صندل دارای خصوصیات آفرودزیازیک هستند.
  • گفته می‌شود روغن آویشن به کاهش خستگی ، عصبی بودن و استرس کمک می کند.
  • روغن ضروری بومادران برای معالجه علائم سرماخوردگی و آنفولانزا و برای کاهش مفصل مفید است.

پایان آگهی/

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.