خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آغاز گردهمایی رهبران دینی ۷۰ کشور در باکو/ ابراهیمی ترکمان: افراط‌گرایی؛ بلای جان بشریت

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ این همایش امروز با حضور ۵۰۰ نفر از روحانیون، اندیشمندان و شخصیت‌های اجتماعی، علمی و فرهنگی از ۷۰ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان آغاز به کار کرد و تا امروز،۲۴ آبان ادامه دارد.

در مراسم آغاز این همایش ابوذر ابراهیمی ترکمان، رئیس شورای گفت‌وگوی ادیان جمهوری اسلامی ایران و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جواد جهانگیرزاده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی‌اکبر اجاق‌نژاد، نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان و چند تن از شخصیت‌های فرهنگی و اجتماعی کشورمان حضور داشتند.

حاضران در این همایش تقویت ارتباط و همکاری بین فرهنگی و دینی، ایجاد اعتماد متقابل میان پیروان ادیان مختلف، موضع‌گیری واحد علیه تروریسم، تجاوزگری و بیگانه ستیزی را بررسی می‌کنند.

همچنین دفاع از حقوق بانوان و کودکان، نقش مسئولان دینی، روحانیون و شخصیت‌های علمی و اجتماعی در امور معارفی میان نسل جوان از جمله موضوعات مورد مذاکره در این همایش بین‌المللی دو روزه اعلام شده است.

رئیس شورای گفت‌وگوی ادیان کشورمان طی سخنانی در این همایش با اشاره به این که خداوند متعال انسان‌ها را به صلح، نیکی و دوستی دعوت می‌کند، بر ضرورت پرهیز از هر گونه افراط‌گرایی تأکید کرد. افراط‌‌گرایی بلای جان امروز بشریت است و همه ما باید تلاش کنیم به آن میزانی که می‌توانیم از این پدیده جلوگیری کنیم.

وی با تبریک سالروز میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی (ص) تصریح کرد: همه کلمات که در زبان عربی برای بیان معنای دین به کار برده شده از جمله کلمه دین، مسلک، شریعت، طریقت و مذهب به معنی راه به سوی خداوند متعال است.

ابراهیمی ترکمان در ادامه سخنان خود با اشاره به این که همه انسان‌ها در بدو تولد پاک و بدون گناه آفریده می‌شوند، گفت: این نفس انسان است که وی را به سمت گناه و افراط‌گرایی سوق می‌دهد و این وظیفه مسئولان دینی است که نه تنها با آموزش بلکه با عمل به خوبی‌ها در قلب انسان‌ها تحول ایجاد کنند.

وی در پایان مسئولان امور دینی را به آگاهی‌بخشی برای جلوگیری از هر نوع افراط‌گرایی دعوت کرد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.