خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

عارف ایرانی؛ موضوع کتاب تازه منتشره در روسیه

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ اثر فوق که به قلم «آندره لوکاشوف» نگاشته شده به بررسی اندیشه‌ها و افکار شیخ محمود شبستری می‌پردازد.

این کتاب از سوی انتشارات صدرای مسکو در ۳۲۰ صفحه منتشر شده است و نویسنده در آن ضمن بیان نظریات و آرای این متفکر مسلمان، خواننده را با دنیای عرفان اسلامی آشنا می‌سازد.

لوکاشوف در ادامه مباحثی از «گلشن راز» شیخ محمود شبستری نقل و مفاهیم بلند و ناب عرفان اسلامی را برای مخاطب تبیین کرده است.

«گلشن راز» یکی از ارزنده‌ترین و دلپذیرترین منظومه‌های عرفانی است که مسائل مختلف مربوط به فکر، نفس، معرفت، وحدت و کثرت عوالم، سیر و سلوک، قرب و بُعد و سیر در انفس را با نهایت دقت و ایجاز تفسیر کرده است.

یادآور می‌شود؛ بنیاد ابن‌سینا با هدف معرفی عرفان و فلسفه اسلامی و آشنایی مخاطبان روس با  متفکران مسلمان تاکنون آثار متعددی چاپ و منتشر کرده که از آن جمله می‌توان به کتاب «شهید مطهری؛ متفکری تأثیرگذار»، «بازسازی اندیشه اسلامی» اثر علامه اقبال لاهوری، «قِسطاس المستقیم» ابوحامد محمد غزالی و «حکمت عبادات» آیت‌الله جوادی آملی اشاره کرد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.