خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

همایش «گفتگو بین ادیان و فرهنگ‌ها» در ایتالیا

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ پنجمین دوره همایش «گفتگو بین ادیان و فرهنگها» درباره موضوع «دین، فرهنگ و فرآیند صلح و همکاری بین المللی» در شهر استنتینو در جزیره ساردینیا برگزار شد.

در این همایش «یوحنا جهاد بطاح» رئیس اسقف های دمشق، «امل المصری» نماینده انجمن زنان در لبنان، دکتر «عبدالوهاب طیب بشیر بابکر» عضو مرکز تحقیقات و مطالعات آفریقا و بخش علوم سیاسی و ادیان تطبیقی در دانشگاه جهانی آفریقا در سودان شرکت کردند.

شرکت کنندگان در این همایش به موضوعات مختلفی همچون «کثرت گرایی دینی»، «کثرت گرایی نژادی»، «چند فرهنگی»، « بحران کشورهای عربی در منطقه خاورمیانه و غرب آفریقا»، « تاسیس شبکه های دینی برای همبستگی ادیانی» و «همزیستی دینی» پرداختند.

در همین حال، «سید عبدالوهاب طیب » در این همایش با ارایه مقاله « ساخت و تاسیس شبکه های دینی منسجم در سودان جدید»، گفت: در سودان ادیان مختلف زندگی می کنند و کثرت گرایی دینی در این کشور در برخی از مناطق به درگیری بین مسلمانان و ادیان دیگر و حتی درگیری بین مذاهب داخل اسلام منجر می شود.

طیب ادامه داد: ما برای برطرف کردن این مشکل تصمیم داریم تا یک شبکه دینی برای تقویت همزیستی بین مسلمانان و ادیان دیگر تشکیل دهیم . در صورتی که فعالیت شبکه دینی در سودان موفق عمل کرد. این طرح را به همه آفریقا و مناطق دیگر خاورمیانه که با مشکل مشابه روبه رو هستند، تعمیم می دهیم.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.